Uczestników spotkania przywitała Izabela Lagierska – dyrektor sprzedaży w Polsce wraz z zespołem Nunhems Polska. Prelegentka oprócz zagadnienia partnerstwa w sprzedaży nasion dużo uwagi poświęciła nowej kampanii firmy Bayer – „Siła małych nasion” promującej nasiona w małym kalibrażu, których siła kiełkowania i wigor nie ustępują nasionom większym.
Izabela Lagierska
Zespół Nunhems
O szczegółach kampanii informowała również Inga Jessen, specjalistka z niemieckiego oddziału firmy Bayer, która przybliżyła wyniki badań dowodzących, że rozmiar nasion marchwi a tym samym ich średnica w dużym stopniu zależą od odmiany, z siłą kiełkowania natomiast są skorelowane w stopniu nieznacznym. Nieprzydatne do uprawy są jedynie nasiona bardzo małe i bardzo duże, które oddziela się na etapie przygotowania materiału siewnego do sprzedaży. Przedstawicielka firmy Bayer przekonywała, że małe nasiona są pełnowartościowe i warto po nie sięgać choćby ze względu na ich cenę. Potwierdzeniem słów prelegentki były wyniki doświadczeń polowych prowadzonych w kilku lokalizacjach w Polsce, które zaprezentował Marcin Dąbrowski – specjalista ds. marchwi, pomidora i ogórka tunelowego firmy Bayer. Porównywano w nich liczbę roślin uzyskaną z jednego metra bieżącego redliny w przypadku nasion o różnych kalibrażach.
Inga Jessen
W kolejnej prezentacji Robert Bartkowski przedstawił historię i działalność firmy Marwit, specjalizującej się w produkcji niepasteryzowanych, jednodniowych soków marchwiowych. Aktualnie oferta firmy obejmuje znacznie szerszą gamę produktów m.in. soki pasteryzowane, sałatki, surówki, smoothi i zupy. Dbając o wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów Marwit bazuje na warzywach i owocach uprawianych na własnych polach zgodnie z zasadami integrowanej produkcji o czym informował R. Bartkowski.
Robert Bartkowski
Dla uczestników spotkania przygotowano tzw. stół innowacji, na którym prezentowano np. kolorowe marchwie z portfolio Nunhems oraz niecieknące pomidory.
Stół innowacji
Tekst i fot. Aleksandra Czerwińska-Nowak