Kampania ma uświadomić konsumentom fakt, że pomidor jest warzywem smacznym, zdrowym, dostępnym, a jednocześnie przystępnym cenowo. Bardzo mocny akcent podczas kampanii będzie kładziony na miejsce pochodzenia (uprawy) pomidora. „W ten sposób chcemy podkreślić, że nasze rodzime pomidory są nie mają wytrąconych walorów odżywczych (tak jak importowane) ponieważ są sprzedawane naturalnie dojrzałe” – informuje Stowarzyszenie.
Kampania ma przybliżyć popularność pomidorów oraz ich szerokie zastosowanie. Pomidor spożywany jest w formie surowej, gotowanej, pieczonej, marynowany, kiszony czy suszony. Robi się z niego przeciery, koncentraty, sosy czy soki. Niewiele jest warzyw czy owoców o tak dużym spektrum zastosowania, dlatego jego rola w diecie człowieka jest niebagatelna.
Powszechne postrzeganie pomidora jako warzywa o bardzo dużym spożyciu przez konsumentów niekoniecznie pokrywa się z rzeczywistością. Okazuje się bowiem, że nadal jest ono niedoceniane w diecie wielu krajów europejskich. Pomimo że są jednym z najczęściej uprawianych warzyw w Europie, poziom ich spożycia pozostawia wiele do życzenia. „Dlatego konieczne jest uświadamianie konsumentów o kluczowej roli pomidorów w ich codziennej diecie” – przekonuje Stowarzyszenie.
Sercem kampanii jest strona internetowa www.polskipomidor.pl, na której znajdą się wszystkie najważniejsze informacje. Oprócz tego zaplanowano szereg działań w Internecie takich jak: kampania reklamowa w sieci o zasięgu krajowym (onet, wp, iBillboard, Youtube), reklama na portalach społecznościowych Facebook, Twitter, Instagram, akwizycja internetowa Brand24 oraz w prasie kobiecej i w magazynach specjalistycznych z branży hotelarskiej.
Równolegle ruszy projekt „Hotelowy powitalny poczęstunek owocowo-warzywny” skierowany do decydentów z branży HoReCa, którego zadaniem jest wprowadzenie nowej, dobrej praktyki branżowej polegającej na wypromowaniu wśród hotelarzy nowego standardu powitania gości hotelowych. Standard ten będzie polegał na ułożeniu odpowiedniej kompozycji z owoców i warzyw (w tym pomidora), która będzie znajdowała się w pokoju hotelowym. Ich doskonałe walory smakowe przekładają się na pozytywny wizerunek rynku krajowego, co będzie zachęcało do zakupów również po powrocie do domu. Oprócz tego zostanie wydana elegancka broszura promocyjna, w której przedstawione zostaną przykładowe kompozycje dla gości z uwzględnieniem ich sezonowej dostępności oraz korzyści dla hotelarzy z takiej formy powitania gości.
Kampania potrwa do października 2017 r.
Źródło: materiały SPPiOPO