Głównym sponsorem spotkania była firma Kubota. W spotkaniu uczestniczyło wiele firm, m.in. nasienne: Hazera, HM Clause, Monsanto, Rijk Zwaan, Sakata, Syngenta, Takii Seed, Grupa Producentów Rozsad Krasoń, przedsiębiorstwa chemiczne: Arysta LifeScience, Bayer CropScience, Chemirol, Intermag, Linia Perfekt, Yara Poland, dystrybutor maszyn – Bogart. Ponadto partnerami spotkania były grupy producentów warzyw m.in. Cuiavia, PrimaVega, Vegro, Daukus oraz Kalgrup, a także przedstawiciele zakładów przetwórczych: CK Frost oraz Oerlemans.
W pierwszym dniu spotkania odbyła się konferencja na temat wartości odżywczych tego warzywa, potencjału zwiększenia produkcji, a także zagrożeń ze strony szkodników i chorób. Grupa ekspertów dyskutowała nad możliwościami eksportu brokułów i konieczności promocji, w celu zwiększenia spożycia zielonych różyczek.
Na poletkach doświadczalnych przedstawiciele firm chemicznych informowali o programach nawożenia brokuła oraz o zastosowanych środkach ochrony roślin. Ponadto na polu główny sponsor spotkania firma Kubota zaprezentowała pokaz pracy ciągników tej marki z pługiem, agregatem uprawowym oraz urządzeniem do formowania redlin.
Tekst i fot. Aleksandra Andrzejewska