promocja żywności
5,8 mln euro na promocję produktów rolnych
Komisja Europejska zatwierdziła w czwartek 27 programów na promocję produktów rolnych w UE i na rynkach trzecich. Z 39 mln euro, które KE wyłoży na ten cel, 5,8 mln przypadnie Polsce.
Polskiej żywności potrzebna jest marka i plan działania
Nasz sektor spożywczy potrzebuje strategii. Mówili o tym też przedsiębiorcy na odbywającym się w Warszawie VII. Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Bez takiego dokumentu trudno bowiem wyobrazić sobie kolejne sukcesy tego sektora - w 2013 roku wysłaliśmy za granicę towary za ok. 20 mld euro. Podobny wynik będzie w tym roku, i to pomimo rosyjskiego embarga i ASF.
880 mln euro na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych
Do roku 2020 UE przeznaczy 880 mln euro na promowanie produktów rolno-spożywczych. W przyszłym roku zacznie obowiązywać nowe prawo unijne regulujące promocję żywności zarówno wewnątrz, jak i poza UE. Porozumienie w tej sprawie zawarli unijni ministrowie rolnictwa zebrani w Luksemburgu.
Organizacje producentów starają się o pieniądze na promocję
Dziewięć projektów programów promujących polską żywność przygotowały organizacje branżowe. Trafiły one do Agencji Rynku Rolnego, która oceni je i przekaże do Komisji Europejskiej. Jeżeli uzyskają one akceptację KE, mogą liczyć do dofinansowanie.
Program „Owoce i warzywa w szkole”
Agencja Rynku Rolnego informuje, że 29.08.2014 r. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi podpisał rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu zadań realizowanych przez Agencję Rynku Rolnego związanych z wdrożeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej programu „Owoce i warzywa w szkole". Ww. rozporządzenie wprowadza zasady realizacji programu w roku szkolnym 2014/2015.
Więcej działań w ramach kampanii “Fruitness, enjoy it!”
Drugi semestr roku 2014 obfituje w nowości związane z projektem “Fruitness, enjoy it!”, realizowanym pod patronatem CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych), współfinansowanym przez Unię Europejską i włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa, którego celem jest promowanie owoców w Niemczech, Danii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji.
„Owoce w szkole” również w przedszkolach?
Związek Nauczycielstwa Polskiego zwrócił się do ministrów rolnictwa, zdrowia i edukacji o objęcie przedszkoli programem "Owoce w szkole". W czwartek apel poparł minister rolnictwa Marek Sawicki.
Konkurs na logo promocyjne polskich produktów spożywczych
Ministerstwo rolnictwa ogłosiło konkurs na logo polskich produktów spożywczych. Ma ono służyć promocji i identyfikacji polskiego sektora rolno-spożywczego. Resort przyjmuje zgłoszenia do 19 września br.
Pięć razy dziennie wystarczy
Więcej niż pięć codziennie spożywanych porcji warzyw i owoców nie daje dodatkowych korzyści zdrowotnych – informuje „British Medical Journal”.
Kampania „Europejskie jabłka dwukolorowe” w Chinach i ZEA
28 lipca zawarto umowę na realizację 3-letniej kampanii promocyjno-informacyjnej pt. „Europejskie jabłka dwukolorowe” pomiędzy Agencją Rynku Rolnego a konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” (Lider) i Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej (Konsorcjant). Program ten realizowany jest w Chińskiej Republice Ludowej oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich i promuje europejskie świeże jabłka.