promocja żywności
Zdrowy polski powitalny poczęstunek
Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami w dniach 25-28 września uczestniczyło w targach Invest Hotel w Poznaniu, promując wśród grupy HoReCa nowy trend związany z powitalnym poczęstunkiem dla gości, polegający na zapewnieniu zdrowego, polskiego „Welcome gift” w postaci elegancko wyeksponowanych na paterach, misach czy talerzach polskich pomidorów.
Polska smakuje
Agencja Rynku Rolnego uruchomiła stronę internetową www.polskasmakuje.pl oraz darmową aplikację Polska Smakuje. Jest ona przeznaczona konsumentów szukających w sieci lokalnych wytwórców żywności.
Ministerstwo chce zwiększyć efektywność funduszy promocji
Ministerstwo rolnictwa chce poprawić efektywność funduszy promocji, aby wzmocnić markę polskiej żywności na świecie - mówił wiceminister Jacek Bogucki podczas uroczystości wręczenia nominacji członkom komisji zarządzających funduszami promocji.
Kampania „Czas na jabłka z Europy” w Egipcie i Algierii
10 maja ARR zawarła ze Związkiem Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej umowę na realizację kampanii pt. „Czas na jabłka z Europy”, zaakceptowanej decyzją Komisji Europejskiej z 18 listopada 2016 r. Realizację działań w ramach kampanii zaplanowano na dwa lata. Będą one prowadzone na dwóch rynkach docelowych, tj. w Egipcie i Algierii.
Kampania promocyjna polskich pomidorów
Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami rozpoczęło kampanię promującą polskie pomidory. Główną ideą projektu jest podniesienie poziomu zaufania do krajowych producentów tego warzywa, uświadomienie konsumentów o rodzajach uprawianych pomidorów w Polsce (luz, na gronie, malinowy, koktajlowy, paprykowy), o całorocznej dostępności pomidorów polskich na rynku, o korzyściach płynących z zakupu polskich pomidorów nad importowanymi oraz ogólne pogłębienie wiedzy konsumentów w zakresie dobroczynnych skutków spożywania pomidorów.
„Polska smakuje każdego dnia” na Wielkanoc
W okresie przygotowań do Świąt Wielkanocnych ruszyła przygotowana przez wszystkie Fundusze Promocji ogólnopolska kampania „Polska smakuje każdego dnia”. Jej celem jest zachęcanie Polaków do poszukiwania i kupowania wysokiej jakości polskich produktów rolno-spożywczych. Przez cały rok.
Unijny portal o promocji produktów rolnych
Komisja Europejska, z myślą o organizacjach branżowych i przedsiębiorcach z różnych sektorów rolno-spożywczych, uruchomiła nowy portal internetowy dotyczący promocji produktów rolnych.
Polska żywność znana na świecie dzięki funduszom promocji
Fundusze promocji produktów rolno–spożywczych dobrze wykorzystują pieniądze UE, dzięki czemu polska żywność jest coraz lepiej znana na świecie - informuje NIK. Jednocześnie dodała, że problemem są koszty obsługi funduszy i brak ogólnej strategii promocji tych produktów. W latach 2009–2016 (I półrocze) wpływy na fundusze promocji wyniosły ponad 310 mln zł. Środki pobrane od producentów żywności przekazywane są i gromadzone na rachunkach bankowych Agencji Rynku Rolnego (ARR).
Oddzielne półki dla żywności o wysokiej jakości?
Ministerstwo rolnictwa chce, aby produkty rolnej o wysokiej jakości były zawsze eksponowane w sklepach oddzielnie. W tym roku mają ruszyć prace nad odpowiednią ustawą w tym zakresie - powiedział wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki.
KE szuka ekspertów od marketingu produktów rolnych
Agencja Rynku Rolnego przypomina o opublikowanym we wrześniu 2016 roku przez Agencję Wykonawczą ds. Konsumentów, Zdrowia i Żywności (CHAFEA) naborze na niezależnych ekspertów z dziedziny komunikacji i marketingu produktów rolnych, z udokumentowanym doświadczeniem w zakresie wdrażania działań z obszaru promocji produktów rolnych współfinansowanych ze środków unijnych.