promocja żywności
191,6 mln euro na promocję produktów rolnych
Komisja Europejska 14 listopada przyjęła „Roczny program prac na 2019 r.” w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych realizowanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich.
Resort rolnictwa tworzy „Kanon kuchni polskiej”
Ministerstwo rolnictwa podjęło się opracowania „Kanonu kuchni polskiej”/„Polskiego dziedzictwa kulinarnego”.
Polska żywność na zagranicznych obchodach 100-lecia niepodległości
W ramach obchodów Święta Niepodległości KOWR promował polską żywność w trakcie przyjęć organizowanych przez polskie placówki dyplomatyczne w Wietnamie oraz na Białorusi. Polskie przysmaki uświetniły również obchody zorganizowane przez ambasady RP w Grecji i Izraelu.
„Poczuj Smak – Poczuj Dumę” – akcja ZSRP na stulecie odzyskania niepodległości
Związek Sadowników RP uczci 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości akcją „Poczuj Smak – Poczuj Dumę”. 9 listopada w Lublinie i Warszawie rozdawać będzie jabłka i zachęcać do zjedzenia 100 jabłek w 100 dni.
Producenci papryki ruszają z kampanią promocyjną
„Wszystkie smaki i kolory papryki” to tytuł kampanii promocyjnej prowadzonej przez Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej, której celem jest rozpowszechnienie wiedzy na temat "Zagłębia Paprykowego", jakim jest region radomski na Mazowszu oraz wykreowanie mody na spożycie papryki, w tym zwiększenie spożycia krajowej papryki.
Polska żywność na targach w Hongkongu
Polskie sery, mleko, świeże jabłka, makarony, kasze, przekąski, kawior, napoje i soki owocowe, suszone owoce, a także słodycze i dodatki cukiernicze – to produkty, z którymi mogli zapoznać się goście odwiedzający międzynarodowe targi żywności Food Expo 2018, odbywające się w Hongkongu, w Chinach.
169 mln euro na promocję unijnych produktów rolnych
Komisja Europejska ogłosiła 12 stycznia zaproszenia do składania wniosków dotyczących programów promowania europejskich produktów rolnych zarówno w UE, jak i na całym świecie. Na współfinansowanie programów przeznaczono łącznie kwotę 169 mln euro (w 2017 r. wynosiła ona 142 mln euro).
Promocja żywności – Info Day w Brukseli
Komisja Europejska zaprasza beneficjentów, zainteresowanych składaniem propozycji programów promocyjnych i informacyjnych, na spotkanie informacyjne, które odbędzie się 31 stycznia w Brukseli.
„Strategia promocji żywności” z naciskiem na 14 rynków
Po blisko dwóch latach pracy przyjęliśmy „Strategię promocji żywności MRiRW” – poinformował wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki 29 listopada. Jak podkreślił, w opracowaniu dokumentu uczestniczyła administracja państwowa, producenci, przetwórcy i eksporterzy.
Żywność ma być bezpieczna
IV Kongres Bezpieczeństwa Żywności odbył się 11 października w Centrum Konferencyjnym Polin w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie pod hasłem "Jakość i bezpieczeństwo żywności źródłem sukcesu w biznesie". Podejmowano tematy związane z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jakością, możliwościami zbytu polskich specjalności kulinarnych zagranicę oraz o działaniach promocyjnych. Jeden z wykładów panelowych dotyczył także zrównoważonego rolnictwa.