programy promocyjne
Dodatkowe 30 mln euro – na szukanie nowych rynków
Komisja Europejska potwierdziła w środę wyasygnowanie dodatkowych 30 mln euro na promocję produktów rolnych w UE, jako odpowiedź na wprowadzone przez Rosję embargo na żywność z UE. Pieniądze te mają pomóc w znalezieniu nowych rynków zbytu producentom.
Program „Owoce i warzywa w szkole”
Agencja Rynku Rolnego informuje, że 29.08.2014 r. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi podpisał rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu zadań realizowanych przez Agencję Rynku Rolnego związanych z wdrożeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej programu „Owoce i warzywa w szkole". Ww. rozporządzenie wprowadza zasady realizacji programu w roku szkolnym 2014/2015.
Więcej działań w ramach kampanii “Fruitness, enjoy it!”
Drugi semestr roku 2014 obfituje w nowości związane z projektem “Fruitness, enjoy it!”, realizowanym pod patronatem CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych), współfinansowanym przez Unię Europejską i włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa, którego celem jest promowanie owoców w Niemczech, Danii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji.
„Owoce w szkole” również w przedszkolach?
Związek Nauczycielstwa Polskiego zwrócił się do ministrów rolnictwa, zdrowia i edukacji o objęcie przedszkoli programem "Owoce w szkole". W czwartek apel poparł minister rolnictwa Marek Sawicki.
Promocja produktów rolnych po nowemu
Specjalny Komitet Rolny złożony z przedstawicieli państw UE zatwierdził w środę porozumienie z PE ws. rozporządzenia o środkach promocji produktów rolnych na rynku wewnętrznym i w krajach trzecich. Jeszcze w kwietniu rozporządzenie ma być głosowane w PE.
Owoce i mleko w szkole – razem?
Komisja Europejska zaproponowała połączenie dwóch programów: mleka w szkole i owoców w szkole. W nowym, połączonym programie większy nacisk ma być położony na wymiar edukacyjny. Polska przoduje w wykorzystaniu środków UE na dystrybucję żywności w szkołach.
Zatwierdzono 22 programy promujące produkty rolne
Komisja Europejska zatwierdziła 22 programy, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i w państwach trzecich. Całkowity budżet tych programów, których przeważająca większość realizowana będzie w okresie trzech lat, wynosi 70 mln euro. Wkład finansowy ze strony UE to 35 mln euro.
Pora na pomidora – po raz trzeci
W maju zainaugurowano trzecią już edycję kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”.
Promocja borówki wysokiej…
…to jeden ze sposobów zwiększenia spożycia owoców tego gatunku i tym samym podniesienia popytu. W Polsce w ciągu ostatnich kilku lat znacznie wzrósł areał plantacji, ale czy jest realna szansa na zbyt owoców z Polski? Jak wygląda obecnie rynek, na który najchętniej sprzedają owoce polscy producenci – Wielka Brytania?
Dajmy się poznać bliżej
W ramach zaplanowanej na trzy lata kampanii „Jabłka każdego dnia” mającej na celu promocję europejskich jabłek w Rosji i na Ukrainie w Polsce przebywała kilkunastoosobowa grupa menadżerów firm importujących owoce oraz dziennikarzy zajmujących się problematyką rolną.