programy promocyjne
Kampania promocyjna polskich pomidorów
Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami rozpoczęło kampanię promującą polskie pomidory. Główną ideą projektu jest podniesienie poziomu zaufania do krajowych producentów tego warzywa, uświadomienie konsumentów o rodzajach uprawianych pomidorów w Polsce (luz, na gronie, malinowy, koktajlowy, paprykowy), o całorocznej dostępności pomidorów polskich na rynku, o korzyściach płynących z zakupu polskich pomidorów nad importowanymi oraz ogólne pogłębienie wiedzy konsumentów w zakresie dobroczynnych skutków spożywania pomidorów.
Dzieci jedzą więcej owoców i warzyw, ale nadal mniej niż powinny
Dzieci uczestniczące w programie "Owoce i warzywa w szkole" jedzą o 18 proc. więcej owoców, ale to nadal mniej, niż zalecają eksperci - podała Agencja Rynku Rolnego. Wiedza rodziców na temat zdrowego odżywiania jest niewielka. Ocenę programu przeprowadził Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie.
„Polska smakuje każdego dnia” na Wielkanoc
W okresie przygotowań do Świąt Wielkanocnych ruszyła przygotowana przez wszystkie Fundusze Promocji ogólnopolska kampania „Polska smakuje każdego dnia”. Jej celem jest zachęcanie Polaków do poszukiwania i kupowania wysokiej jakości polskich produktów rolno-spożywczych. Przez cały rok.
Unijny portal o promocji produktów rolnych
Komisja Europejska, z myślą o organizacjach branżowych i przedsiębiorcach z różnych sektorów rolno-spożywczych, uruchomiła nowy portal internetowy dotyczący promocji produktów rolnych.
Polski program promocji jabłek wybrany przez KE
Polski program „Czas na jabłka z Europy” znalazł się na liście programów dotyczących promocji produktów rolnych, które mogą zostać sfinansowane z funduszy unijnych. Program, złożony przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej, dotyczy promocji polskich jabłek objętych Chronionym Oznaczeniem Geograficznym „jabłka grójeckie” i europejskich jabłek.
Ustalono liczbę porcji owocowo-warzywnych w szkole
Na podstawie rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu zadań realizowanych przez Agencję Rynku Rolnego związanych z wdrożeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej programu „Owoce i warzywa w szkole” (Dz. U. z 2016 r., poz. 1457) Agencja Rynku Rolnego publikowała informację o łącznej liczbie porcji owoców i warzyw otrzymywanych przez jedno dziecko w II semestrze roku szkolnego 2016/2017.
KE szuka ekspertów od marketingu produktów rolnych
Agencja Rynku Rolnego przypomina o opublikowanym we wrześniu 2016 roku przez Agencję Wykonawczą ds. Konsumentów, Zdrowia i Żywności (CHAFEA) naborze na niezależnych ekspertów z dziedziny komunikacji i marketingu produktów rolnych, z udokumentowanym doświadczeniem w zakresie wdrażania działań z obszaru promocji produktów rolnych współfinansowanych ze środków unijnych.
MRiRW: priorytetem na 2017 r. handel zagraniczny i promocja polskiej żywności
Handel zagraniczny i promocja polskich produktów spożywczych w kraju i za granicą oraz wzmocnienie doradztwa rolniczego to priorytety Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi na 2017 r.
Program promocji polskich jabłek zatwierdzony przez KE
Jak podała Agencja Rynku Rolnego, Komisja Europejska 18 listopada zaakceptowała program promocji polskich jabłek zgłoszony przez Związek Sadowników RP. Promocja dotyczyć ma rynków Algierii i Egiptu.
Prezentowali polskie produkty w Chinach
11 polskich ekspertów programu „Smaki Europy – jakość i tradycja” na targach Food Hospitality World w Kantonie prezentowało najlepszą jakość europejskiego mięsa, owoców i warzyw.