programy promocyjne
191,6 mln euro na promocję produktów rolnych
Komisja Europejska 14 listopada przyjęła „Roczny program prac na 2019 r.” w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych realizowanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich.
Producenci papryki ruszają z kampanią promocyjną
„Wszystkie smaki i kolory papryki” to tytuł kampanii promocyjnej prowadzonej przez Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej, której celem jest rozpowszechnienie wiedzy na temat "Zagłębia Paprykowego", jakim jest region radomski na Mazowszu oraz wykreowanie mody na spożycie papryki, w tym zwiększenie spożycia krajowej papryki.
169 mln euro na promocję unijnych produktów rolnych
Komisja Europejska ogłosiła 12 stycznia zaproszenia do składania wniosków dotyczących programów promowania europejskich produktów rolnych zarówno w UE, jak i na całym świecie. Na współfinansowanie programów przeznaczono łącznie kwotę 169 mln euro (w 2017 r. wynosiła ona 142 mln euro).
„Olive You” – Grecy promują oliwki
Na targach Anuga, które odbyły się się w Kolonii w dniach 5-9 stycznia Panhelleńskie Stowarzyszenie Przetwórców, Pakowaczy i Ekspertów Oliwek (PEMETE) zaprezentowało w Niemczech kampanię „Olive You".
Promocja żywności – Info Day w Brukseli
Komisja Europejska zaprasza beneficjentów, zainteresowanych składaniem propozycji programów promocyjnych i informacyjnych, na spotkanie informacyjne, które odbędzie się 31 stycznia w Brukseli.
Od października owoce i mleko w szkole
Od 2 października rozpoczną się dostawy owoców, warzyw i mleka do szkół w ramach unijnego programu promującego zdrowe odżywianie się dzieci. Na jego realizację w roku szkolnym 2017/2018 przeznaczone będzie 240 mln zł.
UE przeznacza 150 milionów euro na owoce w szkole
Komisja Europejska ogłosiła nowy podział budżetu na program owoców i warzyw w szkole. Po raz pierwszy w tym roku szkolnym UE przystąpiła do programów dotyczących owoców w szkole wraz z programem mleka dla szkół.
Kształtowanie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych
W roku szkolnym 2017/2018 zostanie po raz pierwszy uruchomiony nowy program dla szkół, łączący dotychczas realizowane w ramach Wspólnej Polityki Rolnej mechanizmy „Mleko w szkole” oraz „Owoce i warzywa w szkole”.
Są poprawki do projektu nowelizacji ustawy o ARR
Wdrożenie nowego programu dostarczania do szkół mleka i warzyw i owoców oraz zmiana przepisów dot. zawierania umów między rolnikami a odbiorcami produktów rolnych - zakłada projekt noweli ustawy o Agencji Rynku Rolnego. Podczas drugiego czytania zgłoszone zostały poprawki.
Kampania „Czas na jabłka z Europy” w Egipcie i Algierii
10 maja ARR zawarła ze Związkiem Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej umowę na realizację kampanii pt. „Czas na jabłka z Europy”, zaakceptowanej decyzją Komisji Europejskiej z 18 listopada 2016 r. Realizację działań w ramach kampanii zaplanowano na dwa lata. Będą one prowadzone na dwóch rynkach docelowych, tj. w Egipcie i Algierii.