marketing
Święto pomidora
Na południowym krańcu Sycylii – w miejscowości Marzamemi od 4 do 9 sierpnia trwać będzie uliczna fiesta – święto pomidorów, których region Pachino jest dużym i znanym nie tylko we Włoszech producentem. Ma zupełnie inny przebieg niż hiszpańska La Tomatina (Bunol koło Walencji, 26 sierpnia ) – pomidorowa bitwa.
„Nowa marka-silny region”
Pod takim hasłem odbyła się 12 czerwca br. konferencja prasowa w Opolu Lubelskim zorganizowana przez Lokalną Organizację Turystyczną „Kraina Wielkich Wąwozów” oraz władze samorządowe Opola Lubelskiego. Podczas konferencji zaprezentowano cele i efekty działań prowadzonych przez gminę Opole Lubelskie i zmierzające do zbudowania silnej oraz rozpoznawalnej lokalnej marki gospodarczej. Służyć temu ma projekt „Opole Lubelskie Owocne Inwestycje”.
EHN – nowa europejska organizacja w sektorze ogrodniczym
European Horticulture Network (EHN) jest stowarzyszeniem niezależnych specjalistów w dziedzinie marketingu i public relations z doświadczeniem we współpracy z firmami sektora ogrodniczego na rynkach europejskich. pomysłodawcą, motorem i koordynatorem przedsięwzięcia jest Frank van Schuthelen – jeden z najbardziej doświadczonych specjalistów na rynku holenderskim.
Opakowania do owoców i marketing
Perypetie dotyczące handlu świeżymi owocami i warzywami nie dotyczą tylko Polski, lecz także innych krajów europejskich. Główny sezon sprzedaży jabłek tak naprawdę jeszcze się nie zaczął, ale we Włoszech – u drugiego największego producenta jabłek w Europie – przygotowania trwają. W ofertach międzynarodowych konsorcjów pojawiają się nie tylko ciekawe odmiany, lecz także nowatorskie opakowania, którym często towarzyszy kampania reklamowa.
Konsumenci już nie szukają najtańszych produktów
Polacy coraz częściej przy wyborze produktów żywnościowych kierują się jakością. Sięgają po dobre artykuły, ale w korzystnej cenie – mówi Andrzej Faliński z POHiD. Są też otwarci na innowacje i lubią próbować nowych smaków, a sieci handlowe wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Żywność wciąż ma wyższy niż na Zachodzie udział w koszyku konsumenta.
Szansa na kontrakty w Kijowie
8. i 9. grudnia w Kijowie po raz jedenasty organizowana jest międzynarodowa konferencja Warzywa i Owoce Ukrainy. Czwarty rok z rzędu, następnego dnia po tym wydarzeniu (w tym roku 10 grudnia) ci sami organizatorzy aranżują forum marketingowe – bezpośrednie spotkanie przedstawicieli sieci handlowych z producentami warzyw i owoców.
Budowanie marki wymaga czasu
Idea byłego ministra rolnictwa Stanisława Kalemby, że „Jabłko powinno być marką Polski”, jest jak najbardziej szlachetna i ma uzasadnienie biznesowe. Budowanie marki produktu zaczyna się jednak od produktu, a nie od jego wizji. Porównując do samochodów – najpierw powstały niemieckie samochody i to one przyczyniły się do wykształcenia pojęcia „niemiecka jakość”, która stała się marką. Tak więc, to najpierw producenci jabłek muszą udowodnić, że ich produkty spełniają wymogi produktu markowego, a nie na odwrót.
Polska żyność oczekuje wsparcia
Eksport polskiej żywności z roku na rok rośnie. Jednak jej producenci i eksporterzy oczekują od państwa pomocy w promocji swoich produktów za granicą.
Na pięciu rynkach
Ministerstwo Gospodarki będzie zachęcało zagranicznych inwestorów w Czechach, Niemczech, na Ukrainie oraz w Chinach i Rosji do nawiązywania współpracy biznesowej z polskimi firmami. Kampania obejmująca reklamę w prasie, internecie, outdoor, a także działania PR wystartowała 16 września 2013 r. Ma kosztować około 20 mln zł.
Więc chodź, pomaluj mój świat!
A przynajmniej warzywa lub owoce. Jeśli ktoś jest znudzony tym, co wymyśliła natura - może ją wspomóc, wykorzystując spożywcze aerozole do nadania produktom spożywczym niecodziennego wyglądu.