Strona główna Tagi Kzgpoiw

kzgpoiw

Zostawmy piramidę Egipcjanom

Światowa Organizacja Zdrowia, Instytut Żywności i Żywienia, Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej, rekomendują aby warzywa i owoce stanowiły dziś już połowę tego, co jemy. Potencjał stanowi użyteczność tej rekomendacji. 50% jest czytelniejsze niż 5 porcji. Połowa jest tak prosta, że daje szansę na skokowy wzrost świadomości roli warzyw i owoców w naszej diecie.

Współpraca dźwignią promocji

Promocja dźwignią handlu, ale trudno o nią bez spójnej strategii i synergii wielu działań. Obie można zaprojektować. Wysiłku podjęło się kilkanaście branżowych organizacji realizujących działania w ramach Funduszu Promocji Warzyw i Owoców.

Jesień czasem jabłek

Jesień to czas jabłek. To jedne z najpopularniejszych owoców na świecie, a Polska jest światową potęgą w ich produkcji i eksporcie. Niedawno, bo 28 września obchodziliśmy Światowy Dzień Jabłka. Warto przy tej okazji przypomnieć, dlaczego te owoce powinny być obecne w codziennie diecie i jakie są ich właściwości odżywcze.

Konsumpcja warzyw i owoców we wrześniu

Dietetycy zalecają aby warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę, tego co zjadamy. Prawie co piąty (18%) Polak spełnił ten warunek we wrześniu i odsetek ten jest identyczny jak w sierpniu. Jednocześnie odnotowaliśmy niewielki wzrost wartości wskaźnika „Wczoraj na talerzu” obrazującego jakość naszej diety. Zbyt ubogą dietę w warzywa i owoce ma 50% Polaków, przy czym u 36% jednak pojawiały się one w przynajmniej połowie posiłków (choć za mało). We wrześniu, podobnie jak w sierpniu (14%) Polaków odżywiało się bardzo źle, czyli warzyw i owoców jadło mało lub wcale. W ramach realizowanych przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców” poznaliśmy również najpopularniejsze gatunki września.

Jak i gdzie kupujemy warzywa i owoce?

Zakupy owoców i warzyw są coraz częściej planowane, co ma związek z epidemią koronawirusa, ale również z oszczędnością i niechęcią do marnowania żywności. Podczas epidemii konsumenci zaczęli lepiej planować zakupy, tak, aby zmniejszyć ilość wizyt w sklepie i skrócić czas spędzony na zakupach.

Trwa sezon na owoce MiniKiwi z polskich upraw

MiniKiwi to jeden z najbardziej odżywczych owoców. Zawiera ponad 20 różnych związków prozdrowotnych. Doskonale przedłuża "jagodową sztafetę" i pomaga naturalne wzmacniać odporności w okresie jesiennym.

Borówka coraz popularniejszym smakiem rzemieślniczych lodów

Organizowany od trzech lat Konkurs na „Najlepsze Lody Borówkowe” pokazuje popularność borówki. Rosną wolumeny, ilość lodziarni, ilość oryginalnych receptur. Te najlepsze powstają na Opolszczyźnie, z ręki lodziarskiego Mistrza Polski Tomasza Szypuły. Lodowi rzemieślnicy polecają współpracę z plantatorami. Korzystają z wiedzy o odmianach, dzięki czemu tworzą znakomite lody i prawdziwy boom na lodowe rzemiosło. Coraz więcej ludzi je lody dla czystej przyjemności i robi to przez cały rok.

Aronia – źródło zdrowia i urody

Aronia to prawdziwie polska specjalność. Choć gatunek ten w naszym kraju pojawił się dopiero w początku lat 80-tych, to jednak bardzo szybko zyskał zainteresowanie plantatorów i stał się dość powszechnie spotykanym elementem krajobrazu różnych części Polski. Obecnie areał uprawny aronii nad Wisłą wynosi ok. 6 tys. ha, a Polska jest największym globalnym producentem czarnych, małych jagód o wielkim znaczeniu dla ludzkiego zdrowia.

Konsumpcja warzyw i owoców w sierpniu

Dietetycy zalecają obecnie, aby warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę, tego co zjadamy. Jedynie 18% Polaków spełniło ten warunek w sierpniu. To o 4 pkt. proc. więcej niż w lipcu. Najchętniej jedliśmy jabłka, ziemniaki, pomidory i ogórki.

Kultywowanie smaku Europy

Sektor owocowo-warzywny Unii Europejskiej łączy się prowadząc kampanię „CuTE: Kultywowanie smaku Europy”, współfinansowaną przez Unię Europejską. Poprzez działania kampanii organizacje zrzeszające producentów owoców i warzyw chcą zmotywować europejskich konsumentów do prowadzenia bardziej zdrowego trybu życia. Aby to osiągnąć, będą przekonywać Europejczyków do zmiany nawyków żywieniowych, rozpoczynając od codziennego spożywania większej ilości owoców i warzyw. Wśród wyróżnionych, objętych promocją europejskich produktów znalazły się także polskie jabłka.