Strona główna Tagi Konsumpcja

konsumpcja

Jaka jest skala marnotrawstwa żywności w Polsce?

Zespoły badawcze Instytutu Ochrony Środowiska-Państwowego Instytutu Badawczego i Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, zaangażowane w realizację przełomowego w Polsce projektu PROM, zaprezentowały długo oczekiwane wyniki pierwszych badań, których celem jest oszacowanie skali marnowania żywności w Polsce.

Dieta w czasie i po pandemii

Doświadczyliśmy wolnego czasu, wspólnego przygotowywania posiłków i jedzenia w rodzinnym gronie. To jest impuls do poprawy naszej diety. Sięgnęliśmy po stare przepisy i przetwory. Jedliśmy więcej mrożonek. Teraz szansą na utrwalenie tych dobrych nawyków jest lato, pojawianie się świeżych warzyw i początek sezonu na polskie superowoce – oto wnioski z realizowanych przez Kantar dla KZGPOiW „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców”.

Europejczycy chcą jeść naturalnie – to szansa dla polskich producentów

Z raportu „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych”  opracowanego przez firmę analityczną Mintel dla Banku Zachodniego WBK wynika, że prawie 1/3 wszystkich nowych produktów z kategorii żywności i napojów wprowadzonych w Europie między październikiem 2016 r. a wrześniem 2017 r., miała oświadczenia „naturalne”. Najwięcej takich nowości pojawiło się na bardzo ważnych dla polskiego eksportu rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania oraz Francja. Eksperci BZ WBK wskazują, że popularność zdrowych produktów w Europie może być ważną biznesową sugestią dla rodzimych producentów zainteresowanych rozwojem sprzedaży zagranicznej. 

Jak zwiększyć spożycie owoców i warzyw? Przykłady

Eksperci z całego świata w trakcie XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Warzyw i Owoców podzielili się swoim doświadczeniem.

Polacy piją coraz więcej wina wysokiej jakości

Systematycznie rośnie sprzedaż wina, choć z 7 litrami spożycia na osobę Polska jest daleko za światową czołówką. Dużą rolę w popularyzacji tego trunku odgrywają dyskonty, jednak coraz więcej Polaków szuka win wytrawnych lepszej jakości. Coraz większą popularnością cieszą się wina mołdawskie. Do Polski trafia nawet co czwarta butelka wina wyprodukowana w Mołdawii.
 

Wiele czynników, jeden efekt. Konsumenci wybierają jabłka

O tym jak się tworzą preferencje konsumentów, oraz co się na nie składa mówiła Valerie L. Almli, z norweskiej firmy Nofima, w trakcie konferencji odbywającej się w ramach targów Interpoma 2016.
 
 

Zrozumieć potrzeby konsumenta – klucz do sukcesu w sprzedaży jabłek

Aby skutecznie sprzedawać jabłka musimy bardzo dokładnie poznać jak myśli konsument i czego oczekuje od naszego produktu. Niezbędne jest wnikliwe przebadanie klientów i określenie jak odbierają oni różne odmiany jabłek i cechy jakościowe, oraz co wpływa na ich decyzję zakupową. Na temat preferencji konsumentów wiele dyskutowano w trakcie konferencji zorganizowanych w ramach targów Interpoma 2016. 
 
 

Polacy chcą być świadomymi konsumentami

Patriotyzm ekonomiczny to trend, który jest coraz popularniejszy na świecie. Społeczeństwa zachodnie zwracają coraz większą uwagę na to, by kupować towary wyprodukowane w ich kraju, a patriotyzm konsumencki jest promowany także przez polityków. Wielu Polakom takie świadome wybory są bliskie, jednak w praktyce nie bardzo im się to udaje. Wyjątkiem jest branża spożywcza.