jagoda kamczacka
Czerwiec na plantacjach jagody kamczackiej
Rozpoczęły się zbiory jagody kamczackiej. Plantatorzy chcą pokazać jak wygląda i jak smakuje popularna kamczatka. 26-27 czerwca zapraszają na samodzielne zbiory i degustacje na plantacjach w całej Polsce. 3 lipca będzie można zrobić to w Warszawie. W praskim Centrum Koneser zobaczymy sadzonki z owocami, świeże owoce, szeroką gamę przetworów i dania znakomitych Szefów Kuchni. Wszystko to w ramach programu "Czas na polskie superowoce!".
Rośnie liczba producentów, którzy zapraszają na plantacje jagody kamczackiej
Zachęceni ubiegłorocznym sukcesem plantatorzy przygotowujemy wyjątkową prezentację kamczatki w sezonie 2021. Zapraszają na swoje plantacje i szykują autoprezentacje walorów jagody pod nazwą #HaskapChallenge.
Owoce miłości
Zbliżają się Walentynki… Każdego roku 14 lutego ludzie mówią o swoich uczuciach. Wiele par decyduje się na celebrowanie tego dnia kolacją w restauracji lub specjalnym domowym posiłkiem. W czasie covidowej epidemii dobrze widać, że wspólnym mianownikiem jest tu chęć spędzenia czasu razem, tylko dla siebie. Walentynki to idealny dzień by wyrazić miłość i zaangażowanie.
Przetwory dla zdrowia Babci i Dziadka!
Świętowanie Dnia Babci i Dziadka jest ważne. 21 i 22 stycznia to czas, w którym zapraszaliśmy dziadków do przedszkoli i szkół, gdzie zawsze otrzymywali specjalnie przygotowane dla nich prezenty. W tym roku tak nie będzie. Plantatorzy polecają pamiętać o laurkach i o tym, że żadne suplementy diety nie zastąpią codziennego zdrowego odżywiania - dziadkom przypomnieć warto przetwory z polskich superowoców.
Dzień Owoców i Dzień Polskiej Borówki
Z okazji święta owoców i rozpoczęcia sezonu zbiorów borówki odbyła się wspólna konferencja prasowa Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Promowano współpracę, ideę jagodowej sztafety i walory codziennej konsumpcji. W spotkaniu wzięli udział przedstawicie organizacji branżowych i plantatorzy dziesięciu gatunków owoców jagodowych, którzy współpracują w ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!”.
Rodzinnie i zdrowo na plantacjach jagody kamczackiej
Trwa ogólnopolska akcja "Czerwiec na plantacjach jagody kamczackiej". 27 plantacji zaprosiło konsumentów by pokazać jak wygląda i jak smakuje popularna kamczatka. Wybrane plantacje już przyjęły gości, a trzon akcji przed nami, w najbliższy weekend 20-21 czerwca. Największą atrakcją jest możliwość samodzielnego zabierania owoców.
Udany początek sezonu polskich superowoców
Plantatorzy i przetwórcy owoców jagodowych rozwijają współprace. Po akcji prezentującej walory przetworów, przyszedł czas na świeże owoce. Jest duży popyt na pierwsze truskawki, a w mediach ukazało się już ponad 1000 publikacji na temat walorów tego ulubionego owocu Polaków. Plantatorzy angażują się w plany promocji jagody kamczackiej, maliny, agrestu, borówki, porzeczki, jeżyny, aronii i mini-kiwi. Wszyscy zapraszają na zbiory i na pierwsze degustacje.
Eliksir życia
Jagoda kamczacka to gatunek, którego owoce mają wyjątkowe właściwości prozdrowotne. Powstający z nich sok, zwany eliksirem życia powinien znaleźć się w codziennej diecie, szczególnie teraz, w dobie pandemii, gdy konieczne jest budowanie odporności. O uprawie tego gatunku, przetwórstwie owoców, zagrożeniach i perspektywach rozmawiałam z Małgorzatą Jaszyk i Marcinem Jaszyk, właścicielami firmy Nutracevit i marki soku Biohaskap.
Współpraca polskich superowoców
Plantatorzy owoców jagodowych intensywnie ze sobą współpracują. Jagodowe są zaliczane do tzw. superfruits - żywności szczególnie korzystnej dla naszego zdrowia i urody. Producenci akcentują korzyści z ich regularnej konsumpcji. Podpowiadają filiżankę jako wielkość dziennego spożycia. Wspólnie stworzyli ciekawą ofertę handlową. Oferują świeże, sezonowe, polskie superowoce, codziennie przez ponad pół roku.
Udany sezon polskich superowoców
Rok 2019 był niezwykły dla branży owoców. Powstała tzw. „jagodowa sztafeta”. Dzięki współpracy między 7 organizacjami zrzeszającymi producentów poszczególnych gatunków oraz grup producentów powstała wspólna oferta i wspólna komunikacja. Branża zaoferowała konsumentom świeże, sezonowe, polskie owoce jagodowe, codziennie, od maja do października. Wspólne, przez ponad pół roku, zachęcała do codziennej konsumpcji dla zdrowia i dla urody. Z taką komunikacją branża dotarła do ponad 27 mln konsumentów.