fundusze promocji żywności
KUPS wprowadza System Jakości Certyfikowany Produkt
System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) to innowacyjne rozwiązanie wprowadzane przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Certyfikat nadawany jest przetworom owocowo-warzywnym, które spełnią ściśle określone wymagania i poddane zostaną procedurze kontrolnej. Czytelne oznakowanie graficzne na opakowaniu artykułów spożywczych pozwoli na łatwe odnalezienie produktów, które uczestniczą w Systemie. Certyfikat ułatwi zatem konsumentom dokonywanie racjonalnych wyborów żywieniowych, a producentom wyróżnienie wysokiej jakości produktów. Wprowadzenie Systemu Jakości Certyfikowany Produkt (CP) wspierać będzie kampania informacyjna „Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw”.
Promocja borówki: producenci powinni pokazywać produkcję
Sam doskonałej jakości owoc w sklepie to za mało. Konsumenci chcą wiedzieć, jak rośnie i kim są ludzie, którzy go produkują – pisze Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
KE ma Roczny Program Prac dotyczący promocji produktów rolnych i żywnościowych
Budżet przeznaczony na współfinansowanie działań promocyjnych znacznie się zwiększył. RPP 2018 zakłada współfinansowanie programów promocyjnych wszystkich państw członkowskich, w ramach jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”, na poziomie 179,1 mln EUR, czyli o 46,1 mln EUR więcej w stosunku do budżetu RPP w 2017 r.
Ministerstwo chce zwiększyć efektywność funduszy promocji
Ministerstwo rolnictwa chce poprawić efektywność funduszy promocji, aby wzmocnić markę polskiej żywności na świecie - mówił wiceminister Jacek Bogucki podczas uroczystości wręczenia nominacji członkom komisji zarządzających funduszami promocji.
Polska żywność znana na świecie dzięki funduszom promocji
Fundusze promocji produktów rolno–spożywczych dobrze wykorzystują pieniądze UE, dzięki czemu polska żywność jest coraz lepiej znana na świecie - informuje NIK. Jednocześnie dodała, że problemem są koszty obsługi funduszy i brak ogólnej strategii promocji tych produktów. W latach 2009–2016 (I półrocze) wpływy na fundusze promocji wyniosły ponad 310 mln zł. Środki pobrane od producentów żywności przekazywane są i gromadzone na rachunkach bankowych Agencji Rynku Rolnego (ARR).
Nabór kandydatów na członków komisji zarządzających funduszy promocji
Jak informuje ministerstwo, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 28 grudnia 2016 r. w sprawie trybu zgłaszania kandydatów na członków komisji zarządzających funduszy promocji produktów rolno-spożywczych oraz sposobu ich wyboru, w okresie od 1 do 31 stycznia 2017 r. prowadzony jest nabór kandydatów na członków komisji zarządzających funduszy promocji produktów rolno-spożywczych.
Prezydent podpisał ustawę mającą pomóc w promocji polskiej żywności
Prezydent podpisał ustawę o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych - poinformowała 22 grudnia kancelaria prezydenta. Fundusze te mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność. Nowelizacja zmieniła przepisy z 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Ma ona, zgodnie z postulatami producentów rolnych, w większym niż dotychczas stopniu promować polskie produkty. Chodzi o żywność przetworzoną, do produkcji której użyto nie więcej niż 25 proc. składników pochodzących spoza terytorium Polski.
Senat za ustawą o funduszach promocji żywności
Fundusze promocji mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność- zakłada znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, którą w czwartek poparł Senat.
Zmiany w funduszach promocji produktów rolnych
Fundusze promocji mają skuteczniej wspierać marketing rolny i podnosić konsumpcję artykułów rolno-spożywczych - taki cel ma nowela ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, uchwalona we wtorek przez Sejm.
11 listopada PKP Intercity poczęstuje jabłkami
PKP Intercity wraz z polskimi sadownikami przygotowało specjalny poczęstunek dla wszystkich pasażerów, którzy 11 listopada wybiorą się w podróż pociągami ekspresowymi. Z okazji obchodów Dnia Niepodległości przewoźnik rozda podróżnym ponad 22 tysiące jabłek.