Strona główna Tagi Borówka

borówka

Skok popularności malin i borówek w Szwajcarii

Maliny i borówki stały się w ostatnich latach jednymi z najbardziej zyskujących na popularności owoców w Szwajcarii. Popyt na nie od 2010 roku zwiększył się z 3000 ton do 9500 ton rocznie.

Kongres Borówkowy – już 24 stycznia

Kongres Borówkowy, konferencja dla producentów borówki organizowana przez firmę Agrosimex odbędzie się już w najbliższą środę 24 stycznia w Pałacu Mała Wieś. W programie przygotowano wykłady na temat m.in. sprawdzonych sposobów uzyskania wysokiej jakości owoców oraz nowych rozwiązań w produkcji borówki.

„Jagodowe show” po raz ósmy

11 stycznia w s’Hertogenbosch odbyła się ósma Międzynarodowa Konferencja Jagodowa (ISFC). Odwiedzenie stoisk towarzyszącej jej wystawców otwiera oczy na to, co aktualnie dzieje się w „jagodowym” biznesie. Nie potrzeba tłumnie zgromadzonych firm – wystarczy kilkadziesiąt, które są dostawcami najnowszych technologii i rozwiązań do uprawy maliny, truskawki i borówki.

Rekordowy eksport. 11 tys. ton borówki w 7 dni

Udało się to osiągnąć chilijskim eksporterom, którzy podzielili się informacjami na półmetku kampanii handlowej 2017/2018. Eksporterzy borówki z tego kraju chwalą się rekordowymi osiągnięciami w wysyłkach zagranicznych. Wyłącznie w jednym tygodniu (51 tydzień 2017) wyeksportowali 11 575 ton owoców borówki wysokiej.

Chiny: Rośnie gigant w produkcji borówki

Chiny mają zostać największym producentem borówki wysokiej na świecie. Mają ambitne plany i już są na dobrej drodze do osiągnięcia celu. 
 

Perspektywy ukraińskiej borówki

Kolejny raz tej jesieni zwracamy uwagę naszych Czytelników na sytuację w branży ukraińskich owoców jagodowych. Po doniesieniach o wzrostach produkcji truskawek i malin – kolejny komunikat po sezonie – na temat borówek.

Sezon borówkowy na południowej półkuli

W 37 tygodniu roku (11-17 września) Chilijczycy rozpoczęli kolejny sezon eksportu swojej borówki wysokiej. Przewidywania co do jego wielkości są różne, ale wygląda na to, ze wysyłka będzie podobna do zeszłorocznej.

Borówka wizytówką Polski

Borówka ma świetną prasę. W mediach przez przypadki odmienia się sformułowania: owoc przyszłości, owoc XXI wieku, eksperci są zgodni, że jest niezbędna w diecie, podbiła serca konsumentów i rankingi najzdrowszych owoców. Sukces, z którego możemy być dumni! W materiałach Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, powstałego przy Instytucie Żywności i Żywienia – w sierpniu borówkę określono polskim dobrem narodowym. Obok komunikatów werbalnych jest wiele pozytywnych emocji, zdjęć oraz filmów, pokazujących współpracę, wymianę doświadczeń, sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę na świecie. To jest bardzo dobry rok dla borówki w Polsce i polskiej borówki na świecie – to powszechna opinia plantatorów.

Berry Good Challenge 2017

Kształtowanie nawyków żywieniowych u dzieci jest powszechnym wyzwaniem. Plantatorzy borówki nie szczędzą wysiłków, by wkomponować swoje owoce w codzienną dietę. Ciekawy sposób ma na to Polish Berry Cooperative. Jest to Berry Good Challenge 2017. Połączcie 2 (słownie: dwie) borówki i przekonajcie się, że zdrowe słodycze istnieją – tak w skrócie wygląda idea konkursu, którego pierwsza edycja właśnie się zakończyła.

BerryGood Challenge 2017

To konkurs na kreatywne wykorzystanie... 2 (słownie: dwóch) owoców borówek. Podejmij wyzwanie. Spójrz na borówki w sposób świeży i twórczy. Przez cały czas będziemy Was inspirować i podpowiadać, jak wzmacniać naturalną pomysłowość dzieci. Zaproście znajomych z całego świata do polubienia fanpage BerryGoodfromPoland. Tam będziemy robić to samo. Pokazywać nasze polskie borówki i naszą narodową cechę - kreatywność.