borówka wysoka
4 mln euro na kampanię promującą owoce jagodowe
Prawie 4 mln euro przeznaczone zostanie na promocję spożycia owoców jagodowych: malin, truskawek, czarnych porzeczek i borówek amerykańskich. Kampania "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców" niedawno ruszyła i potrwa trzy lata.
Muszka plamoskrzydła (Drosophila suzukii) – jest czym ją zwalczać!
W wielu krajach europejskich od kilku lat prowadzone są próby znalezienia skutecznej metody walki z muszką plamoskrzydłą (Drosophila suzukii).
Borówka dojrzeje wcześniej
Plantatorzy borówki wysokiej z kanadyjskiej Brytyjskiej Kolumbii spodziewają się rekordowo wczesnego początku sezonu zbiorów. Pierwsze owoce wczesnych odmian pojawia się na rynku już w trzeciej dekadzie czerwca.
Nie samym jabłkiem…
…Chile stoi. To państwo, które bardzo dobrze wykorzystuje swoje warunki klimatyczne dla produkcji innych gatunków sadowniczych. Najbardziej dynamicznie rośnie produkcja borówki, ale również wiśnie są poważną pozycją w produkcji i eksporcie Chile.
Borówki z Chile na polskim rynku
Tegoroczna, trzecia już edycja „Konferencji Borówkowej” odbyła się 5 marca w Mszczonowie pod hasłem „dywersyfikacja”. Wydarzenie, które zostało objęte patronatem honorowym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Marka Sawickiego, przyciąga producentów borówki, a także wystawców i firmy zajmujące się dostarczaniem rozwiązań technologicznych dla plantacji.
Pierwsi w Hiszpanii
Hiszpańska firma Horticina zajmująca się dotąd produkcją roślin ozdobnych staje się pierwszym dużym inwestorem w uprawę borówki wysokiej pod miastem Cerdido, w północnej prowincji Hiszpanii – Galicji. Plantacje będą miały początkowo 72 hektary, dadzą zatrudnienie 20 stałym i około 750 sezonowym pracownikom.
Nowość dla producentów borówki
Amerykański producent linii pakujących do owoców – A&B Packing Equipment inc. rozpoczął sprzedaż w Polsce najnowszego modelu swojej naważarki Evolution.
Prawie 4 mln euro na promocję owoców jagodowych
Niemal 4 mln euro przeznaczone zostanie na promocję spożycia owoców jagodowych: malin, truskawek, czarnych porzeczek i borówek amerykańskich. Kampania "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców" ruszy w przyszłym roku i potrwa trzy lata.
Jagodowe promowane w 2014 r.
Owoce miękkie, potocznie zwane jagodowymi, takie jak truskawki, maliny, borówka wysoka czy porzeczki były celem pilotażowej kampanii promocyjnej, jaka odbywała się na terenie kraju w 2014 roku – informował podczas konferencji prasowej zorganizowanej 16 grudnia w ARR w Warszawie Mirosław Maliszewski ze Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.
Szkody w chilijskich uprawach
Deszcze, jakie pod koniec ubiegłego tygodnia nawiedziły wiele regionów Chile dały się mocno we znaki sadownikom. W niektórych sadach straty czereśni dochodzą do 50% plonu. Ucierpiały też plantacje borówki.