Na wystawę zostali zaproszeni przedstawiciele centrów ogrodniczych, architekci krajobrazu, firmy realizujące prywatne założenia ogrodowe i urządzające tereny zieleni miejskiej, przedstawiciele innych szkółek oraz instytucji zaangażowanych w hurtowy obrót roślin. Jak informowali szkółkarze-wystawcy, atutem tej imprezy – o charakterze B2B – jest możliwość złożenia zamówienia w jednym miejscu, bezpośrednio u producenta roślin, w czasie trwania wystawy i odbiór zamówionego towaru wiosną, kiedy zaczyna się sezon w punktach sprzedaży. Ze względu na to, że odbiorcy są profesjonalni, nie przygotowano aranżacji roślinnych, tylko towar handlowy, który wiosną trafi np. do centrów ogrodniczych – giełda ma typowo biznesowy i techniczny charakter. Na dużej powierzchni w centrum Expo Silesia w Sosnowcu zaprezentowano bogaty wybór krzewów i drzew ozdobnych (od mniejszych okazów po takie ledwo mieszczące się na wysokość w hali), byliny, krzewy jagodowe, a nawet zioła. Większość wystawców skupiła się na asortymencie, który cieszy się popularnością w punktach sprzedaży. Ale nawet znane rośliny przyciągały uwagę dzięki m.in. atrakcyjnemu podaniu w dekoracyjnych doniczkach. Z kolei okazy, które nie prezentowały się o tej porze roku najlepiej, bo zakończyły już wegetację (np. liliowce czy funkie), ciekawiły nie tylko ładną doniczką, ale i atrakcyjnymi, dużymi, kolorowymi etykietami. Duże zainteresowanie zwiedzających i pozytywne wrażenia wystawców po pierwszym dniu imprezy świadczą, że była ona w tym rejonie potrzebna i można liczyć na jej kontynuację.
Zapraszamy do obejrzenia galerii: Silesia Plants – nowa inicjatywa szkółkarzy