Wiele osób zastanawiało się przed targami, czy ostatni rok, który był czasem bardzo dynamicznego rozwoju Internetu, kontaktów za pośrednictwem mediów społecznościowych i komunikatorów internetowych, nie zatracił w ludziach chęci spotkań bezpośrednich. Bowiem część dotychczasowych wystawców, których zabrakło w tym roku na targach „ZIELEŃ TO ŻYCIE”, uznała, że ich aktywne uczestnictwo w tym wydarzeniu wiele nie zmieni, bo nowe formy komunikacji z klientami i sprzedaży – sprawdzają się dobrze. Okazało się jednak, że brak imprez branżowych, spotkań i rozmów na żywo wywołało w wielu uczestnikach rynku szkółkarskiego prawdziwy głód, o czym może świadczyć duża liczba zwiedzających tegoroczną wystawę „ZIELEŃ TO ŻYCIE”. Tym samym wyjątkowo trafione okazało się hasło tegorocznych targów – „Spotkajmy się!”. Jak podkreślał na uroczystym otwarciu wystawy dr Wiesław Szydło, prezes Związku Szkółkarzy Polskich (organizacja ta obchodzi w tym roku 30-lecie istnienia), „rośliny to nie wyrób przemysłowy i nic nie zastąpi ich obejrzenia na żywo – na ich wygląd wpływa szereg czynników i ten sam takson w jednej szkółce może się różnić od tego, wyprodukowanego w innym gospodarstwie”. Z kolei Joanna Filipczak, prezes Agencji Promocji Zieleni (współorganizatora – razem z ZSzP – wystawy „ZIELEŃ TO ŻYCIE”) wyraziła swoją radość i wdzięczność za docenienie trudu zorganizowania tego wydarzenia. Ciekawym spostrzeżeniem podzielił się prof. dr hab. Michał Jerzy Zasada, rektor SGGW, przyznając, że nazwa wystawy – choć zawsze była prawdziwa – od ubiegłego roku nabrała nowego wymiaru, bo – jak się okazało – rośliny wielu osobom ratowały życie, a przynajmniej zdrowie psychiczne, dlatego zaczęto przekonywać się do ich pozytywnego działania.
Wystawie roślin ozdobnych, środków produkcji i ofercie wydawniczej – w tym naszej firmy Plantpress Sp. z o.o., towarzyszyły stałe spotkania: konferencja „Mocno Zielone Miasto” oraz „Wiedza dla handlu”. Na pierwszym z nich m.in. pokazano skuteczne rozwiązania zazieleniania miast (polskich i europejskich), ciekawe przykłady projektowania przestrzeni publicznej, zaprezentowano innowacyjną platformę technologiczną usprawniającą zarządzaniem terenami zieleni miejskiej i przedstawiono inwestycyjną, finansową, społeczną, zdrowotną i klimatyczną wartość roślin. Z kolei na seminarium „Wiedza dla handlu” skupiono się na trendach konsumenckich, działalności sklepów internetowych oraz paszportach dla roślin. Nie zabrakło także pokazów florystycznych. Tradycyjnie dużym zainteresowaniem cieszył się kiermasz roślin, na którym miłośnicy roślin mogli wyszukać prawdziwe ogrodowe perełki.
Więcej o wystawie – już wkrótce na naszym portalu.
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć w galerii
https://www.ogrodinfo.pl/galeria/nowa-energia-zielen-to-zycie-2021/