Producenci gruszek z Belgii zabiegali o otwarcie dla siebie nowych rynków. Teraz chwalą się swoimi sukcesami.
Po staraniach prowadzonych od 2014 r. doszło do porozumienia na początku 2017 r. W efekcie w tym miesiącu ruszyła kampania promująca belgijskie gruszki w Brazylii. Na początku akcje skupiają się w metropolii Sao Paolo i prowadzone są pod nazwą Taste of Europe (smak Europy). Głównym jej aspektem są degustacje owoców w sklepach. Chodzi o przekonanie Brazylijczyków, że ordzawione gruszki odmiany 'Konferencja', do których nie są przyzwyczajeni, są smaczne. Prowadzące działanie organizacje BVF i VLAM otrzymają 80 proc. wsparcia finansowego do budżetu tej kampanii prowadzonej przez kolejne 3 lata. Brazylia, która prawie wcale nie produkuje gruszek, co roku importuje ich 200 tys. ton.
Działania w sprawie otwarcia rynku wietnamskiego prowadzone były od 2013 roku. Tej jesieni udało się je zakończyć sukcesem. Na razie nie wiadomo jeszcze jak będzie wyglądała kampania promująca belgijską 'Konferencję' w Wietnamie.
Źródło: freshplaza
RS