Każdy producent, aby stawić czoła konkurencji i się rozwijać, musi skoncentrować swoją działalność na 4 filarach: przejrzystości prawnej i finansowej, utrzymywaniu kontroli nad jakością produkcji, uczciwym korzystaniu z narzędzi finansowania rozwoju biznesu, restrukturyzacji biznesu i współpracy z innymi producentami.
Green Nations to ruch, którego celem jest zjednoczenie istniejących zasobów, restrukturyzacja procesów, opracowanie i wdrożenie zasad, które umożliwią współdziałanie producentów w kraju z właściwymi organami w terenie i rynkiem detalicznym. Lokalne produkty będą mogły zostać rozpoznane za granicą dzięki unikalnej marce Green Nations – Made in Moldova, a na opakowaniach produktów zostanie wskazana firma, w której zostały wytworzone.
Green Nations zamierza zbudować 7 węzłów w najważniejszych centrach rolniczych kraju, w przyszłym roku planowane jest wybudowanie pierwszych dwóch z nich. W ich obrębie owoce, warzywa lub zboża będą sortowane, kalibrowane i pakowane pod unikalną marką.
Piotr Grel
za: agrobiznes.md