Jak podała Agencja Rynku Rolnego, Komisja Europejska 18 listopada zaakceptowała program promocji polskich jabłek zgłoszony przez Związek Sadowników RP. Promocja dotyczyć ma rynków Algierii i Egiptu.
Jak podaje ARR, w wyniku nowej polityki promocyjnej przyjętej przez KE, jak również w nawiązaniu do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich, 18 listopada 2016 roku Komisja zaakceptowała jeden polski program, złożony przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej, dotyczący promocji polskich jabłek objętych Chronionym Oznaczeniem Geograficznym „Jabłka grójeckie” i europejskich jabłek pt. „Czas na jabłka z Europy”.
Dwuletni program o łącznym budżecie 2,5 mln EUR, skierowany jest na rynek Algierii i Egiptu.
Źródło: ARR