W tym roku zbiory jabłek Pink Lady® w sadach w okolicach Ferrary rozpoczęły się ok. 10 dni wcześniej niż zwykle, w związku ze sprzyjającymi warunkami pogodowymi, panującymi w tym sezonie. Zbiory będą odbywać się w trzech turach, a pierwsze partie owoców mają 14-15o Brix.
Średnio 65-70% zebranych jabłek spełnia wysokie wymagania jakościowe stawiane przez markę. Pozostałe jabłka nie trafiają na rynek świeży, tylko do przetwórstwa (trwają prace nad wprowadzeniem na rynek soku jabłkowego Pink Lady®).
Oficjalnie europejski sezon na Pink Lady® rozpocznie się 2 listopada. Pomimo trudnego roku dla producentów jabłek, zbiory jabłek sprzedawanych pod marką Pink Lady® są na tym samym poziomie co ubiegoroczne, czyli 180 tys. ton.
Produkcja tych jabłek odbywa się w 3 państwach Europy, we Francji, Hiszpanii i Włoszech, łącznie w 2800 gospodarstw sadowniczych. Najwięcej z nich znajduje się we Włoszech (1900). Powierzchnia uprawy osiągnęła na naszym kontynencie 3800 ha. Jak wyliczają przedstawiciele stowarzyszenia Pink Lady® Europa marka ta przekłada się na ok. 10 000 miejsc pracy.
Jabłka marki Pink Lady® mają bardzo dużą rozpoznawalność w państwach północnej Europy – na poziomie 80-85%. Uzyskują także jedne z najwyższych cen na rynku (2,60 euro/kg w hurcie w ubiegłym tygodniu – więcej informacji tutaj).
Stowarzyszenie Pink Lady® Europa planuje do 2025 r. osiągnąć 280 tys. ton produkcji i dalej prowadzić podbój zagranicznych rynków. Te markowe jabłka eksportowane są obecnie do 50 państw, w tym na rynek skandynawski, niemiecki i brytyjski. Coraz częściej jednak Pink Lady® trafia do południowo-wschodniej Azji.
Warto zaznaczyć, że pod marką Pink Lady® mogą byś sprzedawane jabłka nie tylko odmiany Cripps Pink, ale także Rosy Glow i Sexy.
Źródło: freshplaza
RS