Nasze owoce, tak pożądane na europejskich stołach znajdują coraz mniejsze uznanie polskich konsumentów. Być może smak jabłek wydaje sie nam bardziej pospolity od egzotycznych owoców, być może jednak jabłka dostępne w polskich sklepach różnią się od owoców wysyłanych na eksport.
Jak jednak znaleźć dobre polskie jabłko? Od niedawna ramach projektu „Polskie Jabłka Wysokiej Jakości” stworzona została marka „Jabłko Kontrolowane”. Ta nazwa oraz towarzyszący jej symbol lupy pokazuje jak wnikliwie kontrolowane są owoce spod tego znaku. Znak jabłka pod lupą daje gwarancję, że kupujemy smaczny, zdrowy owoc.
Projekt wspiera kampania, która wystartowała w 2012 roku i od początku zakłada wykorzystanie niestandardowych metod promocji.
Jabłko Kontrolowane entuzjastycznie przyjęte już zostało na Festiwalu Sacrum Profanum w Krakowie czy Fashion Week w Łodzi.
W styczniu do spożywania polskich jabłek wysokiej jakości namawiani są mieszkańcy Warszawy. Przez tydzień owoce dodawane były do biletu zakupionego na film „Django” reżyserii Quentina Tarantino. Jabłko Kontrolowane obecne było w kinach Cinema City Arkadia, Multikino Ursynów, Kinoteka i Praha, gdzie dodatkowo seanse poprzedzała emisja reklamy wykonanej przez Studio Filmowe Imperia Film.
W ciągu najbliższych dwóch tygodni prowadzona jest promocja w sklepach MarcPol. Interaktywny sposób prowadzenia promocji na terenie sklepu przełamuje dotychczasowe schematy do których jesteśmy przyzwyczajeni czyli tzw. trybunki. Dwie hostessy poruszające się po sklepie rozmawiają z klientami, pytają ich o to czy i jakie jabłka lubią, pomagają w wyborze właściwej odmiany.
Pierwszy weekend akcji zakończył się dużym sukcesem zarówno wizerunkowym jak i sprzedażowym. Kierownicy sklepów podkreślają, że jeszcze nigdy nie było w ich sklepach tak ciekawie zorganizowanej akcji, Dużo osób kupujących zwracało uwagę na fakt, że są to polskie i zdrowe jabłka, a informacja o szczegółowej kontroli spotkała się z dużą aprobatą. Wyniki sprzedaży zaskoczyły wszystkich.
Projekt realizowany jest przez Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych. Środki na realizację projektu pochodzą z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, zarządzanego przez Agencję Rynku Rolnego. Kampanię promującą polskie jabłka wysokiej jakości wymyśliła Urszula Makosz. W Warszawie realizuje ją agencja Admind z Krakowa. Autorem grafiki jest Animisiewasz Startt.
________
Celem projektu „Polskie Jabłka Wysokiej Jakości” realizowanego przez Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych jest promocja polskich jabłek oraz sprzedaż owoców najlepszej jakości. Środki na realizację projektu pochodzą z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, zarządzanego przez Agencję Rynku Rolnego. W ramach projektu do sklepów trafiają owoce od najlepszych polskich producentów, oznaczone logo Jabłko Kontrolowane. Są to jabłka najwyższej jakości, ponieważ komisja przyznająca prawo do używania znaku nie tylko analizuje owoce pod względem ich walorów smakowych i dietetycznych oraz jakości zewnętrznej, ale również weryfikuje m.in. poprawność techniki ich uprawy.
Uczestniczący w programie sadownicy to najlepsi polscy producenci owoców, przywiązujący dużą uwagę do nowoczesnych, bezpiecznych dla środowiska i konsumentów metod produkcji i spełniający najwyższe unijne standardy (m.in. GLOBALGAP i IP). Do projektu i sygnowania logo Jabłko Kontrolowane wytypowano cztery odmiany jabłek: Golden Delicious, Gala, Jonagold i Szampion. Wszystkie cechuje potwierdzona jakość, niska kaloryczność i wysokie walory dietetyczne.
Źródło: TRSK