W ramach zaplanowanej na trzy lata kampanii „Jabłka każdego dnia” mającej na celu promocję europejskich jabłek w Rosji i na Ukrainie w Polsce przebywała kilkunastoosobowa grupa menadżerów firm importujących owoce oraz dziennikarzy zajmujących się problematyką rolną.
Na zaproszenie Związku Sadowników Rzeczpospolitej, Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw oraz Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych pomiędzy 14 a 16 maja Rosjanie przebywali w regionie warecko-grójeckim. Program pierwszego dnia pobytu obejmował spotkanie z pracownikami Wydziałów Promocji Handlu i Eksportu polskich ambasad, dyplomatami Rosji i Kazachstanu akredytowanymi w Warszawie oraz szefami organizacji realizujących program „Jabłka każdego dnia” uzupełniony krótką wycieczką ogólnie prezentującą region.
Bardziej szczegółowo goście naszych sadowników poznali największy polski rejon produkcji sadowniczej następnego dnia, goszcząc kolejno w Sun Sadzie, Activie, Fruit Family i Naszym Sadzie. Dzień ten zakończyło spotkanie integracyjne z udziałem licznych przedstawicieli innych jeszcze grup producenckich. Na zakończenie tej wizyty dyr. Bogumiła Kasperowicz (MRiRW), gł. insp. Tadeusz Kłos (PIORiN), przewodniczący ZSRP Mirosław Maliszewski oraz szef KZGPOiW Witold Boguta przedstawili aktualną sytuację w sadownictwie oraz zarysowali wstępne prognozy jej rozwoju w nadchodzącym sezonie handlowym. Goście byli bardzo zadowoleni z tego co zobaczyli w sadach i – zwłaszcza – w halach przygotowujących ciągle jeszcze owoce dla handlu. Nie kryli pozytywnego zaskoczenia poziomem i skalą produkcji, chociaż wielu z nich handluje polskimi jabłkami od wielu już lat.
Wizyta rosyjskich importerów i dziennikarzy była pierwszym takim zrealizowanym u nas przedsięwzięciem marketingowym. Byłoby chyba dobrze, gdyby szybko nastąpiły dalsze takie działania.
Zapraszamy również do Galerii.
pg