Czereśnie: jak Turcja chce podbić Chiny?

Największym producentem czereśni, na poziomie 400 tys. ton rocznie, jest Turcja. Jednak dotychczas nie wysyłała ona tych owoców na dalekie rynki. Wkrótce ma to się zmienić.

Tuż za Turcją plasują się tacy producenci jak Stany Zjednoczone (300 tys. ton) oraz Chile (100 tys. ton), które 80 tys. ton wysyła do Chin. Czereśnie są bardzo popularne wśród chińskich konsumentów, ale na razie ten rynek jest nieosiągalny dla tureckich firm. Stąd starania Turków by tę sytuację szybko zmienić i znaleźć dla siebie nowych odbiorców, co pozwoli uniezależnić się od dostaw na rynek Europy i Rosji.

Do najważniejszych elementów, które muszą poprawić producenci i eksporterzy czereśni w Turcji to, dobór nowych odmian odpowiednich do eksportu na dalekie rynki, ochrona owoców przed pękaniem spowodowanym przez deszcze, zadbanie o pozostałości środków ochrony roślin w czereśniach przeznaczonych na chiński rynek oraz rozbudowa bazy chłodniczej.

Źródło: freshplaza

RS

Related Posts

None found

Poprzedni artykułDo końca lutego jest czas na wnioski o zwrot akcyzy
Następny artykułKapustne na świecie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.