W środę na giełdzie NewConnect zadebiutował producent żywności na bazie tradycyjnych receptur Produkty Klasztorne z Małej Wsi k. Krakowa. Firma pozyskała od inwestorów 700 tys. zł. Debiutant ma w ofercie ok. 100 produktów od blisko 20 regionalnych producentów.
Są to m.in. nabiał z krowiego i owczego mleka, wędliny, makarony, konfitury, miody, soki, ciastka, pierogi i piwo. Dzięki pozyskanym z emisji środkom spółka zamierza poszerzyć gamę oferowanych produktów spożywczych, zintensyfikować działania marketingowe i rozbudować sieć dystrybucji.
Pomysł na Produkty Klasztorne powstał w 2003 roku – w ścisłej współpracy spółki z Opactwem Ojców Cystersów ze Szczyrzyca rozpoczęto próby wprowadzenia na rynek – opartego na lokalnej recepturze – piwa klasztornego Frater.
Produkty Klasztorne od stycznia do października 2013 r. sprzedały żywność za 2,56 mln zł i miała 337 tys. zł straty. Prognoza na rok 2014 przewiduje 7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 250 tys. zł zysku.
Za: portalspozywczy.pl