Włoskie grupy producentów dostrzegają coraz większe trudności z utrzymaniem się na globalnym rynku. Konieczne – ich zdaniem – są inwestycje w nowe strategie handlowe, marketing oraz sama produkcję. Szanse przetrwania mają dać nowe sojusze – jeden z nich właśnie powołano – jest to Gruppo VI.VA. visione valore.
Pięć samodzielnie dotąd pracujących grup producentów z różnych stron kraju – Apofruit Italia, Pempacoler, Sole, Codma i Terra – połączyło się, by przeciwstawić się wspólnie presji handlu i bronić dochodowości producentów warzyw i owoców. Nowy twór będzie dużym uczestnikiem rynku – zrzesza 5138 ogrodników wytwarzających rocznie produkty warte 400 mln euro. W ciągu najbliższych pięciu lat nowa grupa będzie co roku inwestować w nowe odmiany, innowacje uprawowe, techniki produkcji, marketing, tworzenie marek towarowych po 37 mln euro.
za: agronotizie
pg