Jak podaje portalspozywczy.pl podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC 2014, Katowice, 7-9. maja) wiceminister rolnictwa Krystyna Gurbiel zapowiedziała zwiększenie puli środków finansowych na promocję eksportu żywności.
– Niedawno na poziomie unijnym zostało zatwierdzone rozporządzenie dotyczące środków na komunikację i promocję w ramach UE w zakresie przetwórstwa rolno-spożywczego. Do tej pory był to rząd 60 mln euro, teraz ten rząd wielkości to będzie 200 mln euro, więc to będą znacznie większe pieniądze. To oznacza, że będzie szansa na duże kampanie promocyjne – mówi Krystyna Gurbiel.
Do tego dojdą środki z programu „Inteligentny rozwój” nowego PROW na lata 2014-2020. Ministerstwo rolnictwa chce także zaktywizować nasze placówki zagraniczne – Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji oraz ambasady.
Promocja polskiej żywności ma być skierowana przede wszystkim na rynki pozaeuropejskie.
Za: portalspozywczy.pl
pg