Polacy, zapytani przez ceneo.pl, czym jest dla nich Wielkanoc i jak ją spędzają, odpowiadali najczęściej, że jest przede wszystkim możliwością spotkania z rodziną (89% głosów). Plany wyjazdu turystycznego podczas Świąt Wielkanocnych deklaruje zaledwie 6% ankietowanych. Wielkanoc staje się powoli, podobnie jak Boże Narodzenie, okazją do obdarowania się prezentami.
Prawie co drugi badany (53%) przeznaczy na organizację świąt taką samą kwotę, co w zeszłym roku, a co czwarty respondent szacuje, że tegoroczne koszty związane z Wielkanocą będą niższe niż przed rokiem. Badanie Ceneo.pl pokazuje, że wielkanocne wydatki Polaków są dość stabilne. Wartym zauważenia jest fakt, że również jedna czwarta ankietowanych wskazała wyższą kwotę w porównaniu do Wielkanocy 2012 roku.
Tradycja prezentu od zajączka wielkanocnego przywędrowała do Polski prawdopodobnie z Niemiec, a sam zajączek jest jednym ze świeckich symboli tych świąt. Jak pokazują badania Ceneo.pl połowa ankietowanych nie obchodzi w ogóle tradycji dawania prezentów z okazji tych świąt. Można przypuszczać jednak, że zwyczaj obdarowywania prezentami od zajączka staje się coraz popularniejszy, co można chociażby zaobserwować w 30% pozytywnych odpowiedzi wśród ankietowanych. Do tego prawie 20% badanych zadeklarowała, że zdarza im się uczestniczyć w tym zwyczaju.
Za: biznes.gazetaprawna.pl
pg
pg