W przypadku ekologicznych produktów niepakowanych i importowanych logo w dalszym ciągu nie będzie obowiązkowe. Inne prywatne, regionalne lub krajowe oznaczenia nadal będą mogły być umieszczane obok logo UE.
„Euro-liść” — unijne logo ekologiczne — został wprowadzony 1 lipca 2010 r. Zanim stał się on elementem obowiązkowym na wszystkich produktach, przewidziano dwuletni okres przejściowy, aby umożliwić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych zasad oznakowania oraz uniknąć marnotrawstwa istniejących opakowań. W widocznym miejscu logo należy wskazać także numer organu kontrolnego oraz miejsce uprawy surowców rolnych. Niedawne badanie Eurobarometru dotyczące europejskich postaw w stosunku do bezpieczeństwa żywności, jakości żywności oraz obszarów wiejskich, które zostanie wkrótce opublikowane, zawiera informacje na temat unijnego logo ekologicznego oraz optymistyczne dane wskazujące, że od czasu wprowadzenia logo w lipcu 2010 r. jest ono już uznawane przez jedną czwartą obywateli UE (24 proc.).
„Mamy nadzieję, że unijne logo zostanie powszechnie znanym symbolem żywności ekologicznej w całej UE. Chcemy, aby konsumenci mieli pewność, że produkty opatrzone takim logo zostały wytworzone zgodnie z rygorystycznymi unijnymi normami dotyczącymi upraw ekologicznych” – powiedział Dacian Cioloș, komisarz UE ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich.
Źródło: KE