Komisja Europejska zatwierdziła 22 programy, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i na świecie. Całkowity budżet tych programów, z których większość realizowana będzie przez okres następnych trzech lat, wynosi 71,94 mln euro. Wkład finansowy ze strony Unii Europejskiej to 35,97 mln euro.
Wybrane programy dotyczą między innymi takich produktów, jak oliwa, mleko i przetwory mleczne, mięso, świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty ekologiczne, jajka, wino i inne alkohole, produkty ogrodnicze, jak również produktów najwyższej jakości zarejestrowanych w systemach chronionej nazwy pochodzenia (CHNP), chronionego oznaczenia geograficznego (CHOG) i gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS). W sumie do dnia 30 listopada ubiegłego roku służby Komisji otrzymały 36 propozycji programów promocyjnych i informacyjnych ukierunkowanych zarówno na rynek wewnętrzny UE, jak i na rynki krajów trzecich. W efekcie wybrano 22 propozycje programów, z czego 16 spośród nich dotyczy rynku wewnętrznego, a sześć – krajów trzecich. Dwa spośród wybranych programów zostały
opracowane wspólnie przez różne państwa członkowskie. Kampania informacyjna skierowana jest do następujących krajów i regionów spoza UE: Rosji, Chin, Ameryki Północnej, Azji Południowo-Wschodniej, Norwegii, Szwajcarii, Ukrainy, Indii i Korei Południowej.
Dla owoców i warzyw ustanowiono 3 programy – 1 przeprowadzony przez Belgów na terenie Belgii, drugi przygotowany przez Irlandczyków i przeprowadzony na terenie Irlandii i Wielkiej Brytanii oraz trzeci przygotowany przez Greków na terenie Grecji, Francji i Niemiec.
Za: FAMMU/FAPA