Żywność zwaną ekologiczną produkuje tylko 4% polskich gospodarstw. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zainaugurowało nową kampanię promocyjno-informacyjną, mającą przekonywać Polaków do tak wytwarzanych produktów. Jej celem jest promocja znaku certyfikowanej żywości - „Euro-liścia".
W roku 2003 metodami ekologicznymi pracowało w Polsce 2286 gospodarstw, a w 2011 ich liczba wzrosła do 23.449 (wzrost o 90%). Aareał pod uprawami ekologicznymi wzrósł z 61236 hektarów do 605520 hektarów, ale to nadal tylko 4% ze wszystkich gospodarstw w naszym kraju. Ponadto, według najnowszych badań TNS OBOP z września tego roku, na które powołuje się ministerstwo, tylko 5% Polaków kupuje produkty ekologiczne, zaś samo logo rolnictwa ekologicznego jest znane jedynie 11% społeczeństwa. Kampania „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” będzie miała emisję medialną od 8 października do 15 grudnia tego roku
Za: portalspozywczy.pl
pg