Tesco jako pierwsza sieć poinformowało, ile żywności wyrzuca

Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i Europie Środkowej, opublikowała dane dotyczące skali marnowania żywności wewnątrz firmy w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Podobne dane dla Tesco w Wielkiej Brytanii publikowane są od czterech lat. Największą część wyrzucanej żywności stanowią owoce i warzywa.

„Decyzja o publikacji danych demonstruje pełną transparentność Tesco w zakresie walki z marnowaniem żywności. Poznanie zjawiska ma pomóc w lepszej identyfikacji jego przyczyn i w dalszym zmniejszaniu jego skali” – informuje firma.

W roku finansowym 2016/17 w Polsce:

  • Tesco sprzedało 1 153 504 ton produktów żywnościowych,
  • 16 851 ton to nadwyżki żywności – produkty niesprzedane klientom,
  • 6 285 ton z powyższej liczby to żywność nadająca się do spożycia, gdzie:
  • 1 622 tony zostało przekazane organizacjom charytatywnym bądź jako pokarm dla zwierząt,
  • 4 663 tony zostały wyrzucone.

Największą część wyrzucanej żywności stanowią produkty świeże – warzywa i owoce (42%) oraz pieczywo (18%). Równocześnie produkty te są podstawą darowizn dla banków żywości i organizacji charytatywnych.

W roku 2016/17 Tesco przekazało bankom żywności i innym lokalnym organizacjom 1 618 ton pełnowartościowej żywności bezpośrednio ze swoich sklepów. Od momentu rozpoczęcia współpracy w roku 2013, łączna waga przekazanej żywności to 3 684 ton, co odpowiada 8 771 428 posiłków (dane do kwietnia 2017). Produkty przekazuje już 220 sklepów firmy w całym kraju.

Ponadto grupa ogłosiła wspólnie z 24 największymi globalnymi dostawcami firmy, deklarację dotyczącą zmniejszenia skali marnowania żywności w ich organizacjach o połowę do roku 2030 oraz publikacji w ciągu 12 miesięcy danych odnośnie marnowania żywności, a także podjęcia kroków w celu zmniejszania skali tego zjawiska w łańcuchu dostaw i w domach klientów.

Tesco zadeklarowało m.in.:

  • wprowadzenie oferty warzyw i owoców Perfectly Imperfect („doskonale niedoskonałych”) do wszystkich hipermarketów w Europie Środkowej, co ma pomóc dostawcom ograniczyć ilość warzyw i owoców marnowanych na etapie produkcji
  • rezygnację z promocji typu „kup jeden, drugi dostaniesz gratis” na warzywa i owoce we wszystkich sklepach w Europie Środkowej, by nie przyczyniać się do marnowania żywności w domach klientów.

Źródło: Tesco Polska, Onet

Related Posts

None found

Poprzedni artykułUlewy na południu kraju; możliwe podtopienia
Następny artykułWysokie ceny jabłek przemysłowych i hurtowe deserowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.