Tak przynajmniej bez niektórych i dla niektórych widzów. Ośmiu polskich nadawców umówiło się między sobą i dobrowolnie rezygnuje z nadawania reklam niezdrowej żywności. Inicjatywa właścicieli stacji telewizyjnych jest doprecyzowaniem zapisu ustawy o radiofonii i telewizji.
Od godziny 6:00 do 20:00 w sąsiedztwie audycji dla widzów w wieku 4-12 lat ma nie być reklam produktów uznanych za niezdrowe przez Polską Federację Producentów Żywności i zaakceptowanych przez Ministerstwo Zdrowia. Wśród niezdrowych wymienione są czekolada i wyroby czekoladowe, inne słodycze, dżemy, chipsy ziemniaczane i inne słone przekąski, ciasta. Sygnatariuszami porozumienia są Telewizja Polska, Telewizja Polsat, TVN, ITI Neovision, Telewizja Puls, Viacom International Media Networks Poland, The Walt Disney Company Polska, Stavka.
za: Presservis
pg