Ostatniego dnia października zakończyły się w stolicy Hiszpanii międzynarodowe targi ogrodnicze Fruit Attraction. Impreza w Madrycie staje się coraz popularniejsza wśród nie tylko europejskich ogrodników i handlowców. Chętnie wystawiają się w Madrycie kraje Maghrebu zwiększające nieustannie swój eksport na rynek Unii Europejskiej. Na Fruit Attraction są również obecne firmy z Polski.
Gospodarze – według danych hiszpańskiego stowarzyszenia branżowego Fepex – również mogą się pochwalić stałym wzrostem eksportu. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku wzrósł on o 10% w porównaniu do tego samego okresu roku 2014. Kraje UE zakupiły o ponad 17% więcej hiszpańskich produktów (8,1 mln ton, 7,62 mld euro). Najwięcej eksportują Hiszpanie do Niemiec, Francji i wielkiej Brytanii, a poza UE – do Norwegii i na Białoruś. Spoza Europy największe rynki dla Hiszpanii to Brazylia Zjednoczone Emiraty Arabskie i Algieria.
Do zobaczenia polskiego stoiska zapraszamy tutaj.
za: fruitnet.com
pg