Superowoce – bohaterowie akcji promocyjnej

W Europie Zachodniej mówi się o nich Super Fruits, czyli superowoce. Podobną nazwę przyjęto dla grupy owoców potocznie zwanych jagodowymi także w Polsce – są nazywane Power Fruits, czyli "Owoce o niezwykłych właściwościach i mocy". Dlatego też pod hasłem „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” będzie prowadzona kolejna kampania promocji spożycia truskawek, malin, borówek i porzeczek w Polsce, a także w czterech innych krajach: Austrii, Finlandii, Czechach i Szwecji.

Dodatkowo celem akcji jest wzrost świadomości konsumentów na temat właściwości europejskich owoców jagodowych (o 8%) oraz wzrost sprzedaży europejskich owoców jagodowych na rynkach docelowych ww. krajów (także o 8%).

Na kongres jagodowy zorganizowany 17 czerwca w Radziejowicach zaproszeni zostali przedstawiciele organizacji branżowych skupiających producentów owoców poszczególnych gatunków, a także poseł Mirosław Maliszewski, którzy przybyłym dziennikarzom i handlowcom reklamowali swoje superowoce. Podsumowując wypowiedzi Andrzeja Rogowskiego (KSPCP), Ireneusza Komorowskiego (SPBA) i Janusza Andziaka (SPT) dochodzi się do wniosku, że zdrowie i uroda Europejczyków to nie efekt używania drogich kosmetyków i wysublimowanych zabiegów w SPA, ale efekt spożywania superowoców. Porzeczki o wysokiej zawartości witaminy C zwalczają cellulit, składniki odżywcze borówki amerykańskiej poprawiają wzrok, a praca na plantacji truskawek podczas zbiorów wpływa zarówno na dobrą kondycję fizyczną, jak i zastępuje solarium :-). Takim argumentom chyba nikt nie może zaprzeczyć…
  
Niezwykle ciekawym punktem programu były wizyty w gospodarstwach, w których domeną jest produkcja owoców jagodowych, a także w obiektach grup producenckich zajmujących się sortowaniem i przygotowaniem do sprzedaży borówek, porzeczek i agrestu. Uczestnicy kongresu mieli okazję poznać tajniki produkcji owoców zarówno w polu, jak i pod osłonami (tunele, daszki) oraz zobaczyć procesy poprzedzające sprzedaż jagodowych.

Zwiedzanie plantacji borówki Rafała i Arkadiusza Leguckich

Szczegóły kampanii dostępne są na stronie: www.power-fruits.eu   

Tekst i fot. Dorota Łabanowska-Bury

Zdjęcia ze spotkania w Radziejowicach – w galerii.

Related Posts

None found

Poprzedni artykułWinogrona nie cieszą się popularnością na Ukrainie
Następny artykułUdział miejscowych warzyw spod osłon w rynku obwodu moskiewskiego wzrośnie siedmiokrotnie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.