Dodatkowo celem akcji jest wzrost świadomości konsumentów na temat właściwości europejskich owoców jagodowych (o 8%) oraz wzrost sprzedaży europejskich owoców jagodowych na rynkach docelowych ww. krajów (także o 8%).
Na kongres jagodowy zorganizowany 17 czerwca w Radziejowicach zaproszeni zostali przedstawiciele organizacji branżowych skupiających producentów owoców poszczególnych gatunków, a także poseł Mirosław Maliszewski, którzy przybyłym dziennikarzom i handlowcom reklamowali swoje superowoce. Podsumowując wypowiedzi Andrzeja Rogowskiego (KSPCP), Ireneusza Komorowskiego (SPBA) i Janusza Andziaka (SPT) dochodzi się do wniosku, że zdrowie i uroda Europejczyków to nie efekt używania drogich kosmetyków i wysublimowanych zabiegów w SPA, ale efekt spożywania superowoców. Porzeczki o wysokiej zawartości witaminy C zwalczają cellulit, składniki odżywcze borówki amerykańskiej poprawiają wzrok, a praca na plantacji truskawek podczas zbiorów wpływa zarówno na dobrą kondycję fizyczną, jak i zastępuje solarium :-). Takim argumentom chyba nikt nie może zaprzeczyć…
Niezwykle ciekawym punktem programu były wizyty w gospodarstwach, w których domeną jest produkcja owoców jagodowych, a także w obiektach grup producenckich zajmujących się sortowaniem i przygotowaniem do sprzedaży borówek, porzeczek i agrestu. Uczestnicy kongresu mieli okazję poznać tajniki produkcji owoców zarówno w polu, jak i pod osłonami (tunele, daszki) oraz zobaczyć procesy poprzedzające sprzedaż jagodowych.
Zwiedzanie plantacji borówki Rafała i Arkadiusza Leguckich
Szczegóły kampanii dostępne są na stronie: www.power-fruits.eu
Tekst i fot. Dorota Łabanowska-Bury
Zdjęcia ze spotkania w Radziejowicach – w galerii.