Witaminy podane w wygodnej i smacznej formie? Tak! Ruszyła nowa kampania promocyjno – informacyjna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków pod hasłem „Soki i musy – witaminy w SMART formie”. Trzyletni program ma uświadomić rodzicom, że soki i musy owocowo-warzywne to wygodny sposób na wzbogacenie codziennej diety o witaminy. Działania promocyjne będą prowadzone równocześnie w ramach kampanii telewizyjnej, internetowej, przez stronę www i fanpage na Facebooku, jak również w działaniach PR i BTL. Kampania obejmie aż pięć rynków: polski, czeski, litewski, rumuński i słowacki.
W codziennym zabieganym życiu zapominamy o prawidłowej, zbilansowanej diecie. Zarówno w odżywianiu dzieci, jak i dorosłych brakuje niezbędnych dla organizmu witamin zawartych w owocach i warzywach. Głód często zaspokajamy przekąską, którą można łatwo i szybko kupić i zjeść. Niestety zbilansowane odżywianie wciąż kojarzy się z wieloma wyrzeczeniami i sporymi nakładami czasu, który trzeba poświęcić na przygotowanie wartościowego posiłku. Dlatego też głównym celem kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie” jest edukacja rodziców i dzieci na temat soków i musów, które mogą doskonale uzupełniać codzienną dietę o witaminy i składniki odżywcze. Poprzez przekazywanie wiedzy na temat wartości odżywczych, składu oraz właściwości soków i musów będziemy dzielić się z konsumentami niezbędnymi informacjami, a także odpowiadać na nurtujące pytania czy obalać funkcjonujące mity.
Ostatnie badania wskazują, że spożycie soków na pięciu rynkach objętych kampanią jest w większości znacznie poniżej średniej unijnej oraz zauważalna jest duża dysproporcja między spożyciem soków w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Jak wynika z raportu AIJN 2013 Liquid Fruit, Market Report przeciętny Polak wypija ok. 11,7 litrów soków na rok na osobę, co daje średnio ok. 32 ml soku na osobę dziennie, czyli szklankę na tydzień. Tymczasem rekomendowana przez ekspertów do spraw żywienia ilość soku na dzień to 200 ml. Dla porównania mieszkaniec Wielkiej Brytanii wypija ok. 17 litrów soków na rok, Niemiec – ok. 22 litrów, a Norweg około 30 litrów. Musy z kolei stanowią nową kategorię na większości z pięciu rynków objętych kampanią, ich spożycie oraz świadomość na temat ich właściwości będzie przez nasze działania budowana.
– Soki i musy owocowo-warzywne mogą stanowić element zbilansowanej, bogatej w witaminy i składniki odżywcze diety. Dlatego Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków jest zaangażowane w ich popularyzację i edukację na temat zbilansowanego odżywiania. Kampania „Soki i musy – witaminy w SMART formie” jest kontynuacją poprzednich działań Stowarzyszenia promujących właściwe nawyki żywieniowe, szczególnie poprzez działania związane z ideami programu „5 porcji warzyw, owoców lub soku”. – mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS – Ta kampania jest dla nas wyjątkowa, głównie ze względu na jej skalę. Oprócz tego bardzo istotne jest to, że działania obejmują równocześnie aż pięć rynków, dotyczą nie tylko soków, ale również musów, jako nowego produktu. U progu rozpoczęcia kampanii mamy nadzieję na jej powodzenie i duży wzrost świadomości konsumentów na temat wartości soków i musów – dodaje.
Kampania „Soki i musy – witaminy w SMART formie” w głównej mierze opiera się o ideę „smart rozwiązań” czyli takich, które są atrakcyjne, modne i przede wszystkim wygodne. Soki i musy to witaminy w smart formie, bo dzięki poręcznym opakowaniom są nowoczesną formą owoców. To sprawia, że możemy z nich korzystać w każdym miejscu i o dowolnej porze. A ponieważ wszyscy żyjemy coraz szybciej, dlatego coraz częściej sięgamy po wygodne rozwiązania. Kampania jest skierowana przede wszystkim do matek, czyli głównych osób decydujących o diecie swoich dzieci oraz do dzieci, dla których technologie „smart” są czymś zastanym, a zatem zupełnie naturalnym.
Kampanię merytorycznie wspiera Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Wydział Nauk o Żywności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Od połowy marca br. ruszyła kampania promująca soki i musy w telewizji i internecie. Na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych emitowany jest spot promujący włączanie soków i musów do codziennego menu całej rodziny oraz prowadzone są działania z zakresu lokowania produktu. Oprócz tego w internecie zobaczyć można teaser zajawiający program. Dodatkowo, emitowane będą bannery sponsorskie, reklamy online, a także dostępna będzie mobilna aplikacja do pobrania. Jednocześnie uruchomiona została strona internetowa www.sokiimusy.eu oraz fanpage „Żyj SMART” na Facebooku, gdzie dostępne będą bieżące informacje o kampanii, a także wiele porad dotyczących właściwego odżywiania „w prostej i wygodnej formie”.
Kampania jest finansowana głównie z budżetu Unii Europejskiej oraz Reczpospopolitej Polskiej, a także ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw stanowiących wkład własny KUPS.
za: mat. KUPS
pg
pg