Sial China

Na początku maja (6-8.05) po raz kolejny odbyły się targi Sial China w Szanghaju, w trakcie których Agencja Rynku Rolnego zorganizowała stoisko narodowe w ramach branżowego programu promocji branży polskich specjalności żywnościowych.
Targi SIAL w Szanghaju to jedna z najważniejszych imprez targowo-wystawienniczych na świecie, w tym roku odwiedziło je ponad 45 tysięcy gości, a w ośmiu halach zgromadzono rekordową liczbę 2400 wystawców z 90 krajów i regionów.
Marek Sawicki, minister rolnictwa i rozwoju wsi wziął udział w ceremonii ich otwarcia i wspólnie z Stephane Le Foll, ministrem rolnictwa, wyżywienia i leśnictwa Republiki Francuskiej dokonał uroczystego otwarcia polskiego stoiska narodowego zorganizowanego przez Agencję Rynku Rolnego.
 
Polscy przedsiębiorcy, promujący własną ofertę na stoisku narodowym bądź indywidualnie, stanowili widoczną grupę 60 firm reprezentujących praktycznie wszystkie segmenty branży artykułów spożywczych. Polska zajęła trzecie miejsce co do ilości wystawców z jednego kraju występujących na targach SIAL. W ramach stoiska narodowego własną ofertę zaprezentowało 9 firm, z sektora ogrodniczego były to Związek Sadowników RP reprezentowany przez Grupę Producentów Owoców La-Sad Sp. z o.o. i Gospodarstwo Pasieczne „Sądecki Bartnik” A. i J. Kasztelewicz.
 
W ramach udziału w targach SIAL, polscy przedsiębiorcy mieli również możliwość uczestniczenia w promocji polskiej oferty artykułów spożywczych w Hangzhou – stolicy jednej z najszybciej rozwijających się prowincji Chin, Zhejiang. Według danych WPHI jest to jeden z najzamożniejszych obszarów Chińskiej Republiki Ludowej, z dynamicznie rozwijającym się rynkiem wewnętrznym – szybko rośnie tu spożycie produktów importowanych oraz popyt na artykuły luksusowe.
 
W spotkaniu match-makingowym wzięło udział dziewięciu przedstawicieli polskich firm branży spożywczej, reprezentujących również sektor owoców i przetworów warzywno-owocowych oraz miody. 
 
W trakcie targów SIAL China polscy przedsiębiorcy mieli także możliwość uczestniczenia w spotkaniu B2B zorganizowanym przez WPHI na terenie targów, a także w szkoleniu dla polskich firm z zakresu rynku spożywczego w Chinach.
 
Za: materiały ARR
pg

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPolska silnym eksporterem mrożonych owoców i zagęszczonych soków
Następny artykułTruskawka kaszubska w akcji „Smaki wolności”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.