Wartość polskiego rynku artykułów spożywczych, do którego zaliczone zostały wszystkie produkty sprzedane w sklepach spożywczych, w tym artykuły przemysłowe oraz żywność nabywana w innych kanałach dystrybucji, w roku 2012 osiągnęła wartość prawie 55 mld euro (PRM, 2013), to jest o 2,5 proc. więcej niż w poprzednim roku - wynika z raportu Biała Księga Polskiej Gospodarki, przygotowanego przez ministerstwo gospodarki.
Udział przemysłu spożywczego w Polsce w wartości sprzedaży jest wyższy średnio o około 9 proc. w porównaniu do 15 krajów UE (PAiIZ, 2011). Dynamicznie zwiększają się też przychody firm działających w tej branży w 2011 r., które w porównaniu do 2010 r. wzrosły o 17 proc.
Sektor ten charakteryzuje duże rozdrobnienie, ponieważ ponad 77 proc. wszystkich działających na tym rynku podmiotów stanowią mikro i małe przedsiębiorstwa zatrudniające do 49 pracowników. Podmioty duże, w których pracuje więcej niż 250 osób stanowią około 4,5 proc. wszystkich przedsiębiorstw w tym sektorze (GUS, 2012).
Za: portalspozywczy.pl
pg