Przekąski z owoców i warzyw są w USA coraz popularniejsze. Ich rynek – według badań zajmującej się analityką rynkową firmy Nielsen – rośnie w tym kraju (lata 2012-2016) w tempie około 10% rocznie.
W ubiegłym roku wartość tego segmentu rynku przekroczyła 1,1 mld USD. Aktualnie można się doliczyć na półkach sklepowych 900 asortymentów produktów tej kategorii. Dwie trzecie z nich stanowią opakowania z pociętymi kawałkami świeżych owoców czy warzyw. Prawie połowa – 44% to snacki owocowe. Ta kategoria przekąsek rośnie najszybciej w strukturze sprzedaży (17% w ostatnim roku). Sporządzane z warzyw stanowią 17% i notują 4% wzrost.
Analitycy Nielsena zauważyli, że ta grupa produktów pomaga sklepom w przyciąganiu klientów oraz zaaranżowaniu działu owocowo-warzywnego tak, by odróżniał się on od takich działów u konkurencji.
za: freshplaza.com