Tłumy warszawiaków przybyły w Dzień Matki do ogrodów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na bardzo smaczne spotkanie z najlepszymi produktami polskich rolników i przetwórców.
Tu bowiem odbywał się 15. (w ogóle), a czwarty w tym miejscu Piknik Poznaj Dobrą Żywność, zorganizowany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przy współpracy Uczelni. Niemal 100 firm prezentowało swe wyroby, z czego 50 posiada już znak PDŻ.
Spośród producentów ogrodniczych tylko dwie firmy postarały się o znak PDŻ dla swoich produktów: grupa producentów warzyw szklarniowych „VEGAPOL” (pomidory ADMIRO i Malinowe) oraz Spółdzielcza Grupa Producentów Owoców „NASZ SAD”. Jabłka z „Naszego Sadu” już 3 lata szczycą się znakiem PDŻ i właśnie w tym roku będą poddane nowej ocenie, aby ten tytuł zatrzymać.
Piknikowi towarzyszyła 5. Konferencja Naukowa „Media relations w sektorze rolno spożywczym”. O roli i znaczeniu mediów w kształtowaniu pozytywnego wizerunku polskich artykułów rolno-spożywczych dyskutowali naukowcy, dziennikarze, producenci żywności.
JS