Być może jednak reklamy z kin wkrótce znikną. A to za sprawą badań przeprowadzonych przez badaczy z Uniwersytetu w Würzburgu w Niemczech. Za każdym razem, kiedy spotykamy się z reklamą nowego produktu, nasze usta i język nieświadomie powtarzają jego nazwę. To zachowanie, a przez to zapamiętanie nazwy produktu może zostać łatwo zakłócone. Wystarczy w trakcie reklamy w kinie przeżuwać.
Badacze sprawdzali stosunek widzów do produktów, których reklamy oglądali przed seansem. Zaprosili grupę 96 uczestników do sali kinowej. Podzielono ich na dwie grupy, obie otrzymały przekąski. Jedna otrzymała popcorn, a druga, kontrolna – kostki cukru, które po włożeniu do ust błyskawicznie się rozpuściły. Przed właściwym seansem puszczono uczestnikom blok 36 reklam. Tydzień później uczestnicy musieli określić swoje preferencje co do marek na 7-stopniowej skali (od „wcale nie lubię”, do „bardzo lubię”). Przebadano także ich reakcję skórno-galwaniczną, gdy pokazywano im marki prezentowanych produktów.
Testy te pokazały, że ci widzowie, którzy oglądali reklamy, przeżuwając popcorn, nie zapamiętali zupełnie przekazu reklamowego. Natomiast grupa, którą poczęstowano cukrem, wykazywała pozytywne reakcje wobec marek, które oglądali na reklamach.
Za: wyborcza.biz
pg
pg