W nowym roku w Polsce i Niemczech ruszy kampania „Pomidory dobre z natury”. Celem ma być zwiększenie świadomości społeczeństwa o ich walorach odżywczych, a co za tym idzie, również spożycia. Jej pomysłodawca, Polskie Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami chce podnieść świadomość konsumentów na temat walorów odżywczych pomidorów i zwiększyć ich konsumpcję.
Polska produkuje 712 tysięcy ton pomidorów, z czego 80% trafia na rynek krajowy, pozostała część na eksport. Największym unijnym odbiorcą polskich pomidorów są Niemcy. – Zależy nam na wzmocnieniu pozycji polskich warzyw na rynku naszego zachodniego sąsiada. Chcemy upewnić niemieckich konsumentów, że pomidory z Polski mają wysoką jakość i wspaniałe walory smakowe i odżywcze – informuje prezes stowarzyszenia, Maciej Mularski.
Kampania „Pomidory dobre z natury” potrwa 3 lata. Jej budżet to 3 mln euro. Celem działań jest promocja walorów odżywczych pomidorów oraz zwiększenie ich spożycia na rynku polskim i niemieckim. Stowarzyszenie chce także wzmocnić pozytywny wizerunek pomidorów produkowanych w Polsce jako warzyw wysokiej jakości, smacznych, bogatych w walory odżywcze.
Dietetycy zaproszeni do udziału w kampanii będą informować konsumentów na temat walorów odżywczych pomidorów i ich znaczenia w codziennej diecie. Zaś kluczowi polscy i niemieccy blogerzy kulinarni zaprezentują wykorzystanie pomidorów w kuchni.
Realizatorzy kampanii duży nacisk stawiają na udział w targach branżowych oraz wydarzeniach okołotargowych. Przewidziany jest udział m.in. w targach Anuga czy Fruit Logistica.
Roczne spożycie pomidorów w Polsce w 2014 roku wyniosło 9,96 kg/osobę. Jak informują dietetycy, powinniśmy często spożywać te niezwykle cenne warzywa. Pomidor o wadze ok. 180 g pokrywa aż 60% naszego dziennego zapotrzebowania na witaminę C i 25% na witaminę E. Ponadto warzywo zawiera liczne inne witaminy i minerały – witaminę B, potas, wapń, magnez, żelazo.
źródło: SPPiOPO
RS