Polskie stoisko zostało uroczyście otwarte przez wiceministra rolnictwa Jacka Boguckiego oraz Ambasadora RP w Pekinie Mirosława Gajewskiego.
Organizowane przez ARR stoisko jest położone w centralnym miejscu na targach, zajmuje powierzchnię ponad 190 m2, na której swoją ofertę prezentuje 25 firm. Swoje stanowisko ma również Polska Izba Mleka, reprezentowana przez 7 spółdzielni mleczarskich. Już od pierwszego dnia targów stoisko cieszy się ogromnym zainteresowaniem mediów, przedsiębiorców chińskich zainteresowanych współpracą z polskimi partnerami, a także indywidualnych zwiedzających rozsmakowanych w naszych specjałach.
W ramach misji gospodarczej towarzyszącej targom Anufood China 2016 polscy przedsiębiorcy uczestniczyli 14 listopada w spotkaniach B2B z przedstawicielami lokalnych i globalnych sieci handlowych oraz dystrybutorami. Mieli także okazję do zapoznania się z ofertą głównych sieci handlowych podczas tzw. store-check.
Następnego dnia Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pekinie przygotował Dzień Polsko-Chińskiego Biznesu, podczas którego odbyła się prezentacja ofert polskich eksporterów i projektów inwestycyjnych w Polsce. Eksperci WPHI przeprowadzili szkolenie z zakresu działalności na rynku chińskim, na którym omówione zostały możliwości współpracy gospodarczej między Polską a Chinami.
Targi Anufood są odwiedzane głównie przez profesjonalnych zwiedzających – importerów i dystrybutorów artykułów rolno-spożywczych – głównie z Pekinu i Tianjinu, ale także z Szanghaju, Dalian i innych miast, w szczególności z Chin Północnych i Północno-Wschodnich. Pekin odgrywa istotną rolę w imporcie żywności do Chin, gdyż zlokalizowane są tu siedziby główne firm państwowych zajmujących się importem z zagranicy (np. COFCO). Pekin i położony niedaleko Tianjin uznawane są za 2 z 6 tzw. supermiast.
Targi Anufood China potrwają do 18 listopada 2016 r.
Źródło: ARR