Polacy szukają tańszej żywności

Od stycznia do czerwca ceny żywności podskoczyły o niemal 2%. A w skali roku – zdaniem ekspertów – będzie to nawet 5%. To fatalna wiadomość, szczególnie w sytuacji kiedy wzrost gospodarczy hamuje, a nasze pensje stoją w miejscu lub wręcz spadają. 
 
Dla konsumentów oznacza to konieczność lepszego planowania wydatków. Korzystają na tym przede wszystkim dyskonty. Ich udział w rynku w ostatnich pięciu latach podwoił się i dziś wynosi 15 proc. Nastąpiło to kosztem małych osiedlowych sklepów, których udziały w tym samym czasie zmalały z 46% do 39%.

Rosnąca popularność dyskontów to także zasługa metamorfozy, jaką przeszły w ostatnim czasie. Nie są już – jak dawniej – halami wypełnionymi najtańszymi produktami kiepskiej jakości. Mają w ofercie coraz więcej markowych produktów, a towary sprzedawane pod ich marką własną często wygrywają w testach konsumenckich.

 
Za: biznes.gazetaprawna.pl
pg

Related Posts

None found

Poprzedni artykułTylko 4% gospodarstw produkuje żywność ekologiczną
Następny artykułWPR po 2013 r. – stracą duże, zyskają małe gospodarstwa?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.