Oddzielne półki dla żywności o wysokiej jakości?

Mołdawia
Ministerstwo rolnictwa chce, aby produkty rolnej o wysokiej jakości były zawsze eksponowane w sklepach oddzielnie. W tym roku mają ruszyć prace nad odpowiednią ustawą w tym zakresie - powiedział wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki.

–  Być może powinniśmy wrócić do osobnych polskich norm jakości żywności, trochę wyższych niż europejskich – powiedział Bogucki, który w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi prezentował informację o planowanych w 2017 r. działaniach wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynku krajowym.

Bogucki poinformował posłów, że MRiRW analizuje możliwości prawne uściślenia na polskie potrzeby europejskich przepisów na temat oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach. Ministerstwo zastanawia też się nad dalszym używaniem znaku PDŻ – Poznaj Dobrą Żywność.

– Problem polega na tym, że w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich przyjęto kilka znaków jakościowych zamiast jednego, tak jak zrobiły inne państwa. Rozpoznawalność tych oznaczeń jest niewielka, dlatego będziemy prowadzili rozmowy i szukali możliwości, żeby połączyć siły pod jednym znakiem – powiedział.

Obecny na posiedzeniu komisji prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski mówił o planowanych w 2017 r. działaniach Agencji wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych. Zapowiedział, że w tym roku będą one nadal prowadzone pod hasłem „Polska smakuje” („Poland is good” w wersji anglojęzycznej).

Agencja uruchomi też w tym roku aplikację mobilną dla wszystkich systemów operacyjnych pod nazwą „Polska smakuje”. „Będzie miała ona za zadanie zbieranie informacji o produktach regionalnych i gospodarstwach agroturystycznych, ich prezentację oraz zbieranie opinii użytkowników” – powiedział.

ARR planuje wakacyjną kampanię promocyjną polskiej żywności z udziałem takich firm jak PKN Orlen, PKP PLK i PLL LOT. Ma ona obejmować prezentację produktów regionalnych podczas rejsów lotniczych, w strefach dla pasażerów na lotniskach, a także wydzielenie dla nich specjalnych półek w sklepach na stacjach benzynowych. „Będziemy prowadzić wakacyjne działania promocyjne przy współpracy z +Latem z Radiem+ i Telewizją Polską. Chcemy także zorganizować ogólnopolskie kampanie reklamowe w okresie Bożego Narodzenia i Wielkanocy” – dodał.

Prezes Agencji przypomniał, że ARR będzie w 2017 r. współpracować z Ministerstwem Edukacji Narodowej w realizacji programów „Mleko w szkole” i „Owoce w szkole”. Bogucki dodał, że będzie proponował MEN włączenie nauki wyboru zdrowych produktów żywieniowych do programów szkolnych.

Źródło:

Related Posts

None found

Poprzedni artykułSpotkanie Sadownicze w trudnym roku
Następny artykułKE wstrzymała ponad 115 mln euro dla rolnictwa. Co zrobi rząd?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.