Nowi członkowie komisji funduszy promocji

Minister rolnictwa Stanisław Kalemba powołał nowych członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych na 4-letnią kadencję - poinformowało biuro prasowe resortu rolnictwa.

Kandydatów na członków komisji zarządzających zgłaszają organizacje branżowe. Zatwierdza ich szef resortu rolnictwa. Jeżeli organizacje nie uzgodnią między sobą kandydatów, wówczas wybór należy do ministra.

Zgodnie z przepisami, w każdej komisji zarządzającej jest 9 członków, po czterech przedstawicieli producentów surowców i przetwórców oraz jeden reprezentant izb rolniczych. Członkowie komisji wybiorą spośród siebie przewodniczącego.

Organizacje właściwe dla danego funduszu promocji mogły dokonać do 16 sierpnia 2013 r. wyboru członków komisji zarządzającej danego funduszu promocji spośród zgłoszonych kandydatów. Z prawa tego skorzystały organizacje branżowe w dwóch funduszach po stronie hodowców: Funduszu Promocji Mięsa Końskiego oraz Funduszu Promocji Mięsa Owczego. Członków pozostałych komisji zarządzających funduszami promocji wyznaczył minister.

Fundusze Promocji Produktów Rolno-Spożywczych utworzone zostały na podstawie ustawy z maja 2009 r. Powołano osiem funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego; wołowego; końskiego; owczego; ziarna zbóż i przetworów zbożowych; owoców i warzyw; mięsa drobiowego oraz ryb. Wcześniej istniał już Fundusz Promocji Mleka.

Fundusze są tworzone z wpłat w wysokości 0,001 zł od każdego skupionego kilograma mleka lub 0,1 proc. wartości pozostałych towarów takich jak zboże, mięso, owoce, ryby. Pieniądze pochodzą od producentów rolnych, a przekazywane za pośrednictwem m.in. firm zajmujących się skupem na rachunek prowadzony przez Agencję Rynku Rolnego. Dysponują one ok. 40 mln zł rocznie. Największymi pieniędzmi dysponują fundusze promocji mleka i mięsa wieprzowego.

Fundusze promocji mają przede wszystkim wspierać działania marketingowe, zachęcać do wzrostu spożycia określonych produktów. Z pieniędzy tych można np. sfinansować udział w targach, badania rynkowe, akcje promocyjne czy prace naukowe. O wydatkach danego funduszu decyduje komisja zarządzająca.

Członkowie komisji zarządzającej Funduszu Promocji Owoców i Warzyw (kadencja na lata 2013-2017):
Członkowie komisji reprezentujący ogólnokrajowe organizacje zrzeszające producentów owoców lub warzyw:

  1. Mirosław Wojciech Maliszewski
  2. Zdzisław Woźniak
  3. Zbigniew Tadeusz Górski
  4. Stanisław Olęcki

Członkowie komisji reprezentujący ogólnokrajowe organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze albo podmioty skupujące owoce lub warzywa:

  1. Julian Pawlak
  2. Witold Antoni Boguta
  3. Maria Jolanta Kazimierska
  4. Krzysztof Maurer

Członek komisji reprezentujący Krajową Radę Izb Rolniczych:

  1. Bronisław Węglewski

Więcej informacji oraz lista członków pozostałych funduszy promocji na stronie MRiRW.

Źródło: , MRIRW

Related Posts

None found

Poprzedni artykułNSA: minister nie musi informować właścicieli o zmianach dot. gruntów
Następny artykułPIORiN opublikowała zalecenia dla eksportujących na rynek rosyjski

1 KOMENTARZ

  1. Co to PRL ? Wybrano. Kogo wybrano? Mamy się nie interesować kto będzie nasze pieniądze rozdawał ? Wg portalu i PAP chyba tak.! Proszę podać nazwiska. Przecież zabierają nam na to „podatek”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.