Nowe programy promujące owoce i warzywa

W połowie listopada Komisja Europejska zaaprobowała kolejne, nowe programy promujące unijną żywność.

Tym razem Komisja zaaprobowała 14 programów wspierających i promujących Zespół Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych unijne produkty jedynie na rynkach państw trzecich w tym między innymi w krajach takich jak: Rosja, Chiny, kraje Ameryki Łacińskiej oraz Ameryki Północnej, a także w Norwegii czy Japonii i krajach azjatyckich. W sumie koszt wszystkich programów opiewa tym razem na sumę 53,86 mln EUR z czego jak zawsze połowa pokryta zostanie z unijnego budżetu – 27,15 mln EUR.

Tym razem promocją objęte zostaną następujące produkty – świeże oraz przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, oliwa z oliwek, produkty o chronionych nazwach, mięso, produkty organiczne oraz kwiaty.

Wspomniane 14 programów zostało wyodrębnione spośród zgłoszonych w połowie czerwca bieżącego przez wszystkie kraje członkowskie łącznie 34 programów. W przypadku nowych programów promujących świeże owoce i warzywa oraz ich przetwory – przyjęto łącznie 6 następujących programów – promowane świeże owoce i warzywa pochodzące z Bułgarii, Belgii, Włoch oraz Słowenii i Łotwy, a także przetworzone owoce i warzywa pochodzące z Grecji.

W sumie w całym bieżącym 2012 roku Komisja przyjęła do realizacji 34 programy promujące unijne produkty, o łącznej wartości kampanii oszacowanej na 124,6 mln EUR, z czego wspomniana już połowa pokrywana jest przez Komisję Europejską – 63,1 mln EUR.

Źródło: FAMU/FAPA

Normal
0

21

false
false
false

PL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-fareast-language:EN-US;}

Related Posts

None found

Poprzedni artykułRodzinne posiłki przekonują do warzyw i owoców
Następny artykułUstawa o nasiennictwie budzi kontrowersje

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.