„Nowa marka-silny region”

Pod takim hasłem odbyła się 12 czerwca br. konferencja prasowa w Opolu Lubelskim zorganizowana przez Lokalną Organizację Turystyczną „Kraina Wielkich Wąwozów” oraz władze samorządowe Opola Lubelskiego. Podczas konferencji zaprezentowano cele i efekty działań prowadzonych przez gminę Opole Lubelskie i zmierzające do zbudowania silnej oraz rozpoznawalnej lokalnej marki gospodarczej. Służyć temu ma projekt „Opole Lubelskie Owocne Inwestycje”.
Jak poinformowano zebranych dziennikarzy podstawowym celem projektu jest promocja turystyczna i gospodarcza regionu służąca nie tylko upowszechnieniu informacji o nim, ale także wykreowaniu pozytywnego wizerunku obszaru pod kątem pozyskania inwestorów. W ramach projektu opracowano logo składające się ze znacznika charakterystycznego dla map internetowych oraz wpisanego w niego owocu, które symbolizuje bogactwo i urodzaj będący obietnicą korzystnych lokalizacji i klimatu dla potencjalnych inwestorów. Ma ono kolor malinowy nawiązujący do potencjału produkcyjnego regionu , jakim jest malina. 
 
Zaprojektowana i wdrożona została także nowa identyfikacja wizualna obejmująca materiały biurowe oraz zamontowanych zostało 6 tablic-witaczy przyjeżdżających gości. W ramach projektu powstały także  pięciominutowy film promocyjny – do zamieszczenia na portalach społecznościowych i innych (jego promocja odbyła się podczas konferencji), 30-sekundowy spot do upowszechnienia w kinach 10 województw podczas trzydniowej kampanii kinowej, folder w formie papierowej oraz  teledysk do utworu promującego nowy album Skubasa. Odbyły się także dwie edycje imprez promocyjnych pt. Manufaktura smaków, liczne warsztaty dla lokalnych przedsiębiorców, utworzono portal internetowy dla nich  (który niebawem zacznie działać) oraz Centrum Obsługi Inwestora  jako stałej platformy kooperacji celem wspierania potencjału gospodarczego oraz atrakcyjności dla inwestorów zewnętrznych. 
 
W gminie Opole Lubelskie dominuje uprawa malin i innych owoców miękkich oraz jabłoni. Produkowane są także warzywa. Jak poinformował burmistrz miasta Dariusz Wróbel, maliny produkowane na terenie powiatu opolskiego stanowią 84% produkcji krajowej i 21% produkcji światowej (co piąta malina na świecie pochodzi spod Opola Lubelskiego). Potencjał Opola Lubelskiego jest zatem znaczny. Wynika on z produkcji ogrodniczej, dla której brakuje przetwórstwa i pod kątem takich inwestorów podejmowane są działania promocyjne. Na terenie Opola Lubelskiego działa wielu przedsiębiorców, którzy dzięki projektowi „Opole Lubelskie Owocne Inwestycje” mogli nie tylko się poznać, ale także wyznaczyć kierunek działania i współdziałania. 
Po konferencji uczestnicy odwiedzili lokalnych przedsiębiorców: gospodarstwo rybackie Pstrąg Pustelnia w Trzebieszy prowadzone przez Annę i Sebastiana Pyć, gdzie degustowano szyneczkę z karpia i wędzonych ryb, Winnicę Solaris w Opolu Lubelskim prowadzoną przez Macieja Mickiewicza, gdzie degustowano wina, Grupę Producentów Owoców i Warzyw FruVitaLand w Piotrawinie, gdzie obserwowano sortowanie truskawek oraz gospodarstwo świadczące usługi gastronomiczne Sadyba Rozalin prowadzone przez Mirka Gołosia. Celem wizyt w tych gospodarstwach było pokazanie różnorodności produkcji oraz potencjału regionu. 
Anita Łukawska, Plantpress

Related Posts

None found

Poprzedni artykułSzkółki nową atrakcją turystyczną Toskanii (cz. II)
Następny artykułZadbać o pomidory gruntowe z Arystą

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.