Od kilku lat w niemieckim handlu owocami nie widać znaczących różnic w strukturze udziałów w rynku przez poszczególne typy obiektów handlowych. W większym stopniu ulega wahaniom kwota, za jaką kraj ten importuje owoce.
Podział rynku detalicznego przez różne typy sklepów ukształtował się już przed kilkunastu laty.
Nieco ponad połowę udziałów mają dyskonty: w 2005 r. było to 51,6%, w 2010 r. -51,6%, w 2015 r. – 50,5%, w 2016 r. 51,2%, w 2017 r. 51,4%.
Supermarkety zajmowały drugą pozycję mając – odpowiednio: 20,3%, 21,5%, 25,8%, 25,5%, 25,7%.
Hipermarkety z 15,8% w 2005 r. i 13,2% w 2010 r. utrzymują w dalszych latach równy poziom: w 2015r. – 12,6%, w 2016 r. 12,9%, w 2017 r. -12,6%. Pozostałe kanały zbytu owoców mają 2-4 procentowy udział w rynku.
Sprzedaż bezpośrednia przez sadowników to odpowiednio: 2,8%, 3,6%, 2,8%, 3,0%, 3,2%.
za: AMI
PG